اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آرا پیشنهاد ایجاد سامانه اطلاعات مکانی و تاریخی بوستان‌ها توسط شهرداری تهران را تصویب کردند.

پاینده/ شهرداری موظف به ایجاد سامانه اطلاعات مکانی، معماری و تاریخی بوشستان‌ها شدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از تصویب کلیات طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه اطلاعاتی فضای سبز شهر تهران، بررسی جزئیات این طرح در دستور کار یکصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک تبصره به این طرح برای ایجاد سامانه اطلاعات مکانی و داده‌های معماری و تاریخی در بوستان‌ها از سوی شهرداری تهران را مطرح کرد.

مسجد جامعی در توضیح پیشنهاد خود گفت: باید به این نکته توجه داشت که بوستان‌های ما تنها فضای سبز نیست و بسیاری از بوستان‌های پایتخت مانند قیطریه، پارک شهر دارای هویت تاریخی هستند.

افزود: بوستان شهر که رو به روی پارلمان شهری واقع شده است، پیش‌تر مجسمه صلح دانته و اولین کتابخانه عمومی در آنجا واقع شده بود که این نیز خود گواه هویت تاریخی این بوستان است.


بیشتر بخوانید: تثبیت روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر تهران


عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: اطلاعات به صورت لایه به لایه در بسیاری از بوستان‌های ما قرار دارد و جمع آوری اطلاعات و هویت تاریخی بوستان‌ها کاری بسیار دشوار است و پیشنهاد می‌کنم که شهرداری تهران ایجاد سامانه اطلاعات مکانی و تاریخی در بوستان‌ها را منظور کند.

او پس از طرح پیشنهاد احمد مسجد جامعی در صحن شورای شهر تهران، این پیشنهاد بدون هیچ مخالف و موافقی به رأی گذاشته شد که با ۱۵ رأی موافق از ۱۵ عضو حاضر به تصویب رسید.

انتهای پیام/

پیشنهاد ایجاد سامانه اطلاعات مکانی و تاریخی در بوستان‌ها تصویب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار