معاون سازمان راهداری لرستان گفت: کرایه مسیر خرم‌آباد_پلدختر که پس از سیل اخیر افزایش چشم‌گیری داشت، با پیگیری‌های صورت گرفته بار دیگر کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، میثم قدمی، معاون سازمان راهداری لرستان گفت: پس از سیلاب فروردین‌ماه مسیر خرم‌آباد-پلدختر دچار آسیب جدی شد و امکان حمل نقل در این جاده وجود نداشت در همین راستا مردم شهر و روستا‌های شهرستان پلدختر دچار مشکلات فروانی شدند.

وی بابیان اینکه چند روز پس از سیلاب چهار شرکت مسافربری که وظیفه جابجای مسافر را در این مسیر عهده دار هستند دو مسیر جایگزین برای خرم آباد- پلدختر انتخاب کردند، افزود: طول مسیر‌های جایگزین به حدود ۱۸۰ کیلومتر رسید این در حالی بود که جاده سابق خرم‌آباد- پل‌دختر ۱۱۰ کیلومتر مسافت داشت.

معاون سازمان راهداری لرستان اظهار کرد: با انتخاب مسیر جایگزین شرکت‌ها مسافربری همراه با اتحادیه رانندگان کرایه تاکسی خرم‌آباد -پل‌دختر را از ۱۶ هزار تومان به ۳۲ هزار تومان رساندند همچنین نرخ مینی‌بوس نیز از پنج هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان رسید.

قدمی با اشاره به اینکه نرخ کرایه‌ها به‌صورت توافقی بین تعاونی‌های حمل‌ونقل و اتحادیه تاکسی‌داران تعیین می‌شود، تصریح کرد: پس از تعیین کرایه توسط شرکت‌ها سازمان راهداری باید بر این نرخ نظارت کند تا رانندگان بیشتر از آن دریافت نکنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از تعمیر جاده قدیم خرم‌آباد- پل‌دختر تاکسی‌داران مردم را از این مسیر جابجا می‌کردند و کرایه مسیر جایگزین را دریافت می‌کردند که همین عامل سبب نارضایتی مردم مناطق سیل‌زده لرستان شد؛ در همین راستا سازمان راهداری طی جلسه‌ای که با شرکت‌های مسافربری داشت خواهان تغییر قیمت شد.

معاون سازمان راهداری لرستان گفت: در همین راستا نرخ مینی‌بوس از ۱۲ هزار تومان به هشت هزار تومان رسید و تاکسی همان ۳۲ هزار تومان باقی ماند لازم به ذکر است که نرخ ۳۲ هزار تومان متعلق به مسیر جایگزین بوده و رانندگانی که از مسیر قدیم تردد می‌کنند حق دریافت این مبلغ را ندارند.

قدمی در بخش پایانی صحبت‌های خود بیان کرد: مردم در صورت داشتن هرگونه شکایت از رانندگان شرکت‌های مسافربری با سامانه ۱۴۱ راهداری تماس بگیرند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شکایت آن‌ها رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/د

کاهش کرایه مسیر خرم‌آباد به پلدختر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.