دژپسند گفت: برنامه دولت درباره واگذاری شرکت‌های بزرگ به طور جدی دنبال خواهد شد.

برنامه دولت درباره واگذاری شرکت‌های بزرگ دنبال می شود/ ادامه روند کاهش نرخ ارزبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران درباره  اینکه آیا واگذاری های اخیر همچون ایران ایرتور و کشت و صنعت مغان، طبق مقررات بوده یا خیر؟ بیان کرد: اگر موضوع رعایت قوانین در تعیین قیمت و تعیین برنده باشد نمی‌توان به آن ایراد گرفت.

او ادامه داد: آیین نامه تعیین قیمت و مزایده در مورد این واگذاری ها رعایت شده و من به عنوان یک مقام مسئول این را کاملاً درست ارزیابی می‌کنم.

دژپسند ادامه داد: ایران ایرتور در مرحله اول فروخته شد و خریدار نتوانست نسبت به پرداخت حقوق دولت اقدام کند بنابراین سازمان خصوصی سازی دوباره موضوع معامله را به فروش گذاشت که تابع شرایط دیگری بود. درباره کشت و صنعت دشت مغان نیز این مزایده انجام شد و سه نفر قیمت پیشنهاد کردند که خریدار اول اهلیت نداشت و طبق روال قانونی به خریدار دوم واگذار شد.

وزیر اقتصاد درباره فین تک‌ها گفت: دنیای امروز دنیای تحولات در حوزه فناوری است و برای رسیدن به اهداف افق چشم انداز باید به این موضوع اهمیت ویژه‌ای داده شود. فناوری‌های جدید باید در کشور بومی شود که فناوری‌های خدمات مالی نیر از آن جمله است.

وی ادامه داد: مقرر شده  مشکلات متولیان امر این بخش در کمیته‌های فرعی  بررسی و رفع شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تغییر رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: برنامه دولت درباره واگذاری شرکت‌های بزرگ به طور جدی دنبال خواهد شد.

او با اشاره به موضوع مالیات بر عایدی سرمایه گفت: طرحی در این زمینه در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است و در کمیسیون اقتصادی دولت نیز لایحه دیگری تهیه شده که مالیات بر فعالیت‌های اختلال زا است. در حوزه مالیات بر عایدی سرمایه بار‌ها اعلام کرده ایم که لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را تنظیم می‌کنیم که قطعاً عایدی سرمایه در آن لحاظ می شود.


 بیشتر بخوانید: جمع بندی لایحه مالیات بر عایدی سرمایه پیش از بررسی بودجه ۹۹


وزیر اقتصاد درباره الزام پزشکان به نصب کارتخوان  برای پرداخت مالیات گفت: پزشکان قشر فرهیخته جامعه هستند با این حال وقتی یک معلم در روستا مالیات خود را پرداخت می‌کند کسی که در تهران است و از مزایای تحصیل رایگان استفاده کرده و به مدارجی رسیده نیز باید مالیات پرداخت کند و در حال رایزنی در این خصوص هستیم.

دژپسند در خصوص نرخ ارز، اظهار کرد: بازگشت ارز به کشور بهبود پیدا کرده است و همراهی صادرکنندگان در این بخش، هم از نظر عرضه ارز افزایش پیدا کرده و هم در بخش تقاضا، تقاضاهای غیرطبیعی کنترل شده است..

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: یک روزی از صادرکنندگان خواهش می‌کردیم که ارز را برگردانند اما خوشبختانه هم اکنون صادرکنندگان همراهی خوبی دارند. تقاضاهای غیرطبیعی کنترل شده و بازار ارز  به ثبات تقریبا دائمی رسیده است. امیدواریم روند کاهشی ادامه دار باشد.

انتهای پیام/


صادرکنندگان در بازگشت ارز به کشور همت کرده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
عباس گودرزی
۱۰:۲۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام یکی از ارکان مدیریت اقتدار است ، مدیریت ملتمسانه یعنی ضعف مدیریتی . لذا اگر نیاز به تدوین قوانین دقیق تر است باید بصورت اورژانسی پیگیری و تنظیم و تصویب شود . اگر رانت و گردنکشی است باید با همکاری قوه قضاییه اشد مجازات برای سنگر نشینان دشمن ( در خاکریز دشمن) به سمت نیروهای خودی در نظر گرفته شود . جنگ ، جنگ است . چه نظامی ، چه اقتصادی . پس کسی که در آنسوی خاکریز قرار دارد چه منافق باشد چه چپاولگر اموال بیت المال چه صهیونیست ، فرقی ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
نیاز به خواهش نیست صادر کنندگان را موظف کنید تا ارز حاصل از سرمایه کشور را به داخل هدایت کنند .
اگر ارز وارد نشود یعنی سرمایه کشور به یغما می رود ...
آخرین اخبار