استاندار بوشهر گفت: نقدهایی که رسانه ها مطرح می‌کنند، تخريبی نيست بلكه از سر دلسوزی است و به حل مشكلات كمك می‌كند .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند عصر امروز به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمین نقد رسانه‌ها، بیان کرد: فساد را با كمک رسانه‌ها می‌توان حل كرد.

او با بیان اهمیت ارتباط مسئولان با رسانه‌ها، افزود: یکی از شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی را همکاری آن‌ها با رسانه‌ها در نظر گرفته‌ایم.

استاندار بوشهر همچنین با اشاره به روند کاهشی میزان بیکاری در استان، ادامه داد: در سه ماه نخست امسال میزان بیکاری در استان ٩/٢درصد اعلام شده است در حالی كه در مدت زمان مشابه پارسال، این میزان ١٠/٢درصد بوده است.

گراوند عنوان کرد: سال ۹۶ زمانی که سمت استانداری بوشهر را تحویل گرفتم میزان بیکاری در استان ١١/٢درصد بود.

او در مورد نمایندگان استان در لیگ برتر فوتبال هم گفت: امسال استان بوشهر در لیگ برتر فوتبال دو نماینده دارد و تا جایی که بتوانیم از این دو تیم حمایت خواهیم کرد.

استاندار بوشهر همچنین  افزود: برگزاری تور‌های رسانه‌ای در استان با هدف انعکاس کار‌های عمرانی و اقتصادی که در حال اجراست، نقش موثری دارد و تلاش خواهیم کرد تور‌های آینده را به شکل ملی و استانی برگزار کنیم.

تلاش برای حل جامع مشکل کم آبی

گرواند در مورد کم آبی در استان نیز بیان کرد: در تلاش هستیم با احداث آب شیرین کن‌ها تا دو سال آینده مشکل آب آشامیدنی مردم را به طور جامعی حل کنیم.

او در خصوص سد خاییز در تنگستان هم گفت: این سد امسال آبگیری خواهد شد.

استاندار بوشهر همچنین گفت: با توجه به مشکل کم آبی در استان بوشهر در اسفند پارسال ۴۰۰ انشعاب غیر مجاز را قطع کردیم و همچنان با جدیت با انشعاب‌های غیر مجاز برخورد می‌کنیم.

مدیران ناکارآمد جابه‌جا می‌شوند

گراوند ادامه داد: در هفته دولت امسال ۸۰۰ میلیارد تومان طرح عمرانی در استان به بهره برداری می‌رسد یا اجرای آن‌ها آغاز می‌شود که برای اجرای برخی از این طرح‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

او همچنین با اشاره به گرانی بلیت هواپیما در استان بوشهر، افزود: افزایش قیمت بلیت هواپیما به علت جابه جایی حجاج بوده است که امیدوارم در هفته‌های آینده پس از پایان بازگشت حجاج، قیمت‌ها کاهش یابد.

استاندار بوشهر با ابراز رضایت از مدیران استانی گفت: منکر آن نیستیم که نقاط ضعفی هم وجود دارد و مدیران ناکار آمد را جابه جا می‌کنیم.

گراوند عنوان کرد: در حوزه مبارزه با خودرو‌های شوتی باید بر خروجی‌های استان نظارت بیشتری داشته باشیم و نیروی انتظامی باید با همه امکانات مقابل این خودرو‌ها ایستادگی کند.

او بیان کرد: برای خروجی دوم بوشهر تا کنون ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است که باید برای آن پل ساخته شود که با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی مصالح در حال بررسی وضعیت هستیم.

استاندار بوشهر ادامه داد: اولویت ما در اجرای طرح‌های عمرانی تکمیل طرح‌های نیمه تمام است و پس از آن اجرای طرح‌های جدید در استان است.

تنظیم سازوکار برای پرداخت عوارض آلایندگی

گراوند همچنین افزود: در حال تنظیم ساز و کار پرداخت عوارض آلایندگی هستیم که پس از بررسی‌ها، عوارض آلایندگی‌ بین شهرستان‌های در معرض آلودگی تقسیم خواهد شد.

او درباره مدرسه نیروگاه اتمی بوشهر هم گفت: این مدرسه با استاندارد‌های اول کشور ساخته شده و جزو مدارس ممتاز از لحاظ عمرانی به شمار می‌رود.

استاندار بوشهر افزود: سازمان انرژی اتمی در مشهد، تهران، قزوین و بوشهر مدارسی ایجاد کرده است که هدف از ایجاد چنین مراکزی کمک به تسریع روند آموزش در استان هاست.

گراوند در خصوص گرانی مسکن در شهر بوشهر نیز تصریح کرد: گرانی مسکن در همه نقاط کشور وجود دارد که در شهر بوشهر با توجه به کمبود زمین، سال‌هاست این مشکل وجود دارد و در تلاشیم نیرو‌های نظامی را به خارج از شهر منتقل کنیم تا مشکل کمبود زمین کاهش یابد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.