استاندار بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود روستا‌های استان، زمینه توسعه اشتغال روستا‌ها در طرح مطالعاتی کارشناسی شده فراهم شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر افزود: مطالعات صورت گرفته در این زمینه باید با هدف توسعه هدفمند روستا‌ها صورت گیرد.

او ادامه داد: طرح‌های ارائه شده  باید با ظرفیت‌های موجود در روستا‌ها همخوانی داشته باشند.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به بازار فروش محصولات تولیدی روستا‌ها بیان کرد: در این زمینه باید تعاونی‌هایی پیش بینی شود تا صادرات محصولات تولیدی روستا‌ها را ساماندهی کنند.

گراوند با تاکید بر اینکه مجریان مطالعات روستا‌های کشور باید به اقتصاد دانش بنیان روستایی توجه کنند، ادامه داد: اعضای شوراها، بخشدار، دهیار و فرمانداران با گروه مطالعاتی روستایی همکاری لازم داشته باشند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیین نامه جدید ابلاغی شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها، گفت: نظرها و پیشنهادهای خود را درباره این آیین نامه تهیه و به دولت ارائه خواهیم کرد.

استاندار بوشهر عنوان کرد: بر اساس تبصره ۱۸ بند ۵ قانون بودجه به فرمانداران اجازه داده می‌شود تا از محل اعتبارات ارزش افزوده برای اشتغال روستا‌هایی که دهیار ندارند، هزینه کنند.

گراوند افزود: بر اساس این مصوبه مقرر شده از محل همین اعتبارات، فرمانداری عسلویه برای تکمیل سد اخند هزینه کند.

استاندار بوشهر بیان داشت: همچنین قرار است از اعتبارات ارزش افزوده روستا‌هایی که در شهرستان کنگان دهیار ندارند، برای برپایی نمایشگاه دائمی صنایع دستی روستایی استفاده شود.

انتهای پیام/ک

تاکید بر توسعه اشتغال روستایی در نشست شورای برنامه ریزی استان بوشهر

 

برچسب ها: اشتغال ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.