شفیعی گفت: یکی از نیاز‌های و زیربنای استارت آپ‌ها استفاده از هوشمند سازی در بخش اطلاعات مکانی است که باید به طور دقیق و با جزئیات به آن بپردازیم.

رئیسبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود شفیعی رئیس سازمان نقشه برداری کشور در نشست خبری امضا یاداشت تفاهم نامه با معاونت علمی به منظور گسترش کسب و کارهای دانش بنیان در زمینه اطلاعات مکانی و مهندسی نقشه برداری که در سازمان نقشه برداری کشور برگزار شد، گفت: سازمان نقشه برداری کشور به عنوان تنها متولی تولید نقشه نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی در بخش غیرنظامی در کشور است.

او ادامه داد: هم اکنون بسیاری از نهادها و دستگاه های اجرایی برحسب نیازشان به تولید داده و اطلاعات می پردازند. سازمان نقشه برداری کشور در راستای اجرای دولت الکترونیک با راه اندازی سامانه زیرساخت داده مکانی (SDI) موظف است با به اشتراک گذاری اطلاعات تولید شده، شرایط تبادل داده ها و دسترسی به اطلاعات در کشور را فراهم کنند.

شفیعی اضافه کرد: به منظور نظام پایه اطلاعات مکانی، در حال حاضر از سوی دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی و سازمان برنامه و بودجه کشور، مسئولیت پیگیری، هدایت و هماهنگی ایجادSDI در سطوح مختلف محلی تا ملی در کشور به سازمان نقشه برداری محول شده است.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور افزود: متاسفانه تحریم های ظالمانه نیاز ما را به ظرفیت فناوری ها بیش از پیش ضروری کرده که در این برهه زمانی باید با یک عزم جدی قدم برداریم.

شفیعی گفت: یکی از نیازهای و زیربنای استارت آپ ها استفاده از هوشمند سازی در بخش اطلاعات مکانی است که باید به طور دقیق و با جزئیات به آن بپردازیم.

شفیعی گفت: با امضای این تفاهم نامه عزم راسخ خود را برای فعالیت با معاونت علمی نشان دهیم. با ایجاد درگاهی در زمینه شناسایی و احراز صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان در بخش دولتی و غیردولتی در حوزه کسب و کار با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم و گام به گام با حمایت آن‌ها به اهداف خود نزدیکتر می‌شویم.

وی با بیان اینکه صنعت اطلاعات کشور می‌تواند حوزه‌های سیاسی کشور را نیز در برگیرد، اظهار کرد: با انجام فعالیت‌های مشترک می‌توانیم باعث اشتغال و رفع نیاز‌های جامعه شویم به طوری که در جهت پیشرفت حوزه‌های کسب و کار گام‌های بلندی برداریم.

شفیعی افزود: از بانک اطلاعاتی موجود برای شناسایی استارتاپ‌ها و حمایت‌های مختلفی که معاونت ریاست جمهوری می‌تواند از شرکت‌ها داشته باشد، استفاده خواهیم کرد. سازمان نقشه برداری با اولویت بندی به رفع نیاز‌ها می‌پردازد، متاسفانه در این زمینه محدودیت‌های نانوشته‌ای وجود دارد و برخی از سازمان‌ها با خرید تجهیزات از خارجی‌ها نیاز خود را رفع می‌کنند. ما نمی‌توانیم در همه زمینه‌ها فعالیت داشته باشیم، لازم است. در برخی از زمینه‌ها انتقال تکنولوژی رخ دهد شاید در برخی موارد از صفر آغاز کردن کار درستی نباشد و بتوان از طریق انتقال تکنولوژی گامی در جهت پیشرفت برداشت.

رئیس نقشه برداری کشور با بیان اینکه بخش زیادی از اقتصاد کشور مبتنی بر اطلاعات مکانی است، تصریح کرد: اگر بتوانیم این بخش را تقویت کنیم توسعه کسب و کار‌های نوپا نه تنها در بخش تجهیزات بلکه در بخش تغییر داده به دانش را هم خواهیم داشت. این اطلاعات را برای مصارف مختلفی می‌توانیم عرضه کنیم بنابراین هر چه در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشیم می‌توانیم نیاز‌های جامعه را به نحو مطلوب رفع کنیم جدا از تولید و تامین داده می‌توانیم در بخش اطلاعات مکانی نیز فعالیت‌های مفیدی داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار