نماینده ولی فقیه در استان سمنان تأکید کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه / ترویج فرهنگ وقف کتاب

آیت الله سید محمد شاهچراغی گفت:کتاب موجب افزایش علم و آگاهی انسان می‌شود لذا برای ترویج فرهنگ مطالعه باید در کنار برنامه‌های فرهنگی از ظرفیت‌های فرهنگی نیز بهره برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با او ضمن بیان اینکه برگزارشده ترویج فرهنگ مطالعه می‌شود، ابراز کرد: کتاب موجب افزایش علم و آگاهی انسان می‌شود لذا برای ترویج فرهنگ مطالعه باید در کنار برنامه‌های فرهنگی از ظرفیت‌های فرهنگی نیز بهره برد.

او بابیان اینکه یکی از ظرفیت‌های فرهنگی جشنواره‌های کتاب‌خوانی، چون جشنواره کتاب‌خوانی رضوی است، افزود: باید چنین جشنواره‌هایی در طول سال به صورت مستمر برگزار شود و به فصل و زمان خاصی منتهی نشود.

امام جمعه سمنان در دیگر بخش سخنان خود خواستار توجه بیشتر به منابع دسته اول در کتابخانه‌های استان شد و گفت: باید از نسخه‌های خطی که یک گنجینه نفیس هستند به‌خوبی نگهداری شود، معتقدیم که این نسخه‌ها بیانگر تاریخ و تمدن هستند که باید به نسل‌های بعد منتقل شوند.

آیت الله شاهچراغی در ادامه به برگزاری نخستین جشنواره اهداء کتاب در استان سمنان نیز اشاره کرد و با مثبت ارزیابی کردن این کار عظیم فرهنگی بیان داشت: شما مسئولان فرهنگی استان به خصوص در حوزه کتابخانه‌های عمومی از شهروندان بخواهید در راستای برگزاری این کار خداپسندانه تلاش و مشارکت کنند.

حسین شاکری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی موجب جذب مخاطبان می‌شود، گفت: ترویج فرهنگ مطالعه به عزم همگانی نیاز دارد و امیدواریم بتوانیم در زمینه جذب مشارکت‌های همگانی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم.

انتهای پیام / م

جشنواره‌های کتاب‌خوانی محدود به زمان خاص نباشد/ترویج فرهنگ مطالعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.