آیت الله سید محمد شاهچراغی گفت: تنها با علم و ایمان است که آدم سازی صورت می گیرد دانشگاه ها باید در راستای تحقق این هدف بزرگ تلاش نمایند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه علم منهای ایمان آدم ساز نیست،گفت: دانشگاه‌ها باید آدم ساز و عالم ساز باشند در این صورت می‌توانند جامعه را به تعالی و رشد و شکوفایی خود برسانند.

او ضمن بیان اینکه این دو مقوله علم و ایمان باید باهم در دانشگاه‌ها و حوزه مورد توجه قرار گیرد، افزود: در این کارخانه آدم‌سازی دانشگاه‌ها، اساتید نقش بسیار مهمی دارند لذا می‌بایست در کنار مباحث علمی در صدد اصلاح اخلاق انسان نیز گام بردارند و در این صورت می‌توان گفت مراکز آموزش عالی موفق عمل کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه در محیط آموزشی باید شاگرد و استاد به رنگ هم درآیند، ابراز داشت: این مقوله می‌تواند مردم را به دانشگاه‌ها امیدوارتر کند لذا می‌بایست حوزه و دانشگاه به نحوی شاگردان خود را تربیت کنند که هر دو مایه افتخار هم باشند.

آیت‌الله شاهچراغی در ادامه تصریح کرد: این کار سختی محسوب می‌شود که بتوانیم دانشیاری را در دانشگاه‌ها تربیت کنیم که بتوانند هر دو برای هم انسان‌ساز و عالم ساز باشند گاهی یک کلمه می‌تواند تاثیر بسیار شگرفی در شاگرد ایجاد کند که باید اساتید در مقابل آن کاملا هوشیارانه رفتار کنند.

او ابراز داشت: دانشگاه‌ها نباید صرفا جایگاه علم‌آموزی باشند بلکه می‌بایست مراکز آموزش عالی به سمت تربیت اخلاق در جامعه گام بردارند اگر به این سو گام برداریم می‌توان گفت کار مهمی در راستای رشد و بالندگی آینده ایران برداشته‌ایم.

انتهای پیام / م

مراکز آموزش عالی به سمت تربیت اخلاق گام بردارند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار