موسیقی طبیعت این روز‌ها در نخستین سایت پرنده نگری کشور با صدای جوجه‌های تازه سر از تخم درآورده بلندتر از همیشه به گوش می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: تالاب کانی برازان مهاباد با شرایط آب و هوایی مناسب میزبان پرندگانی از گونه‌های کمیاب و در حال انقراض است که فصل جوجه آوری آن‌ها فرا رسیده و زیبایی نخستین سایت پرنده نگری کشور را دوچندان کرده است.

سخنور افزود: جوجه آوری پرندگان از جمله گونه‌های کمیاب و در حال انقراض امسال نسبت به سال‌های گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

او در ادامه گفت: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب جوجه آوری گونه‌های کمیاب و ارزشمند همچون اردک سر سفید و مرمری نسبت به سال‌های قبل افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

به گفته سخنور در حال حاضر ۵۴ بال اردک سرسفید در تالاب بین المللی کانی برازان سرشماری شده است که امسال بیشترین جوجه آوری را داشته است.

او اضافه کرد: از آغاز امسال تاکنون حدود ۱۱ هزار گردشگر از تالاب کانی برازان بازدید کرده اند و در حال حاضر هم ۱۰ هزار بال پرنده در تالاب زندگی می‌کنند که بخش قابل توجه جوجه‌هایی است که در حال حاضر همراه با مادرهایشان در تالاب تغذیه می‌کنند و در حال بال و پر گرفتن هستند، امری که زیبایی خاصی به کانی برازان بخشیده است.

فصل تخم گذاری ۱۸۰ گونه آبزی و کنار آبزی در تالاب کانی برازان با مساحت ۹۲۷ هکتار از اوایل خرداد آغازمی شود و بعد از ۴۵ روز به فصل زیبای جوجه آوری می‌رسد این فصل هم تا اواخر شهریور ادامه خواهد داشت.

فصل جوجه آوری فرصت مناسبی است تا طبیعت دوستان و گردشگران به بهشت پرندگان بیایند اینجا صدای و زیبایی طبیعت را یکجا باهم حس کنند و ببینند.

انتهای پیام/ج

جوجه آوری پرندگان در تالاب مهاباد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.