جمعی از خبرنگاران رسانه‌های داخلی کشور از تالاب بین المللی کانی برازان شهرستان مهاباد بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مدیرکل روابط عمومی و رسانه سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه این بازدید گفت: در این تور رسانه‌ای جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ای کشور از تالاب بین المللی کانی برازان و برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه و طرح تالا‌بها بازدید می‌کنند.

امیرعبدالرضا سپنجی افزود: بازدید از طرح‌های لایروبی رودخانه‌های منتهی به دریاچه ارومیه و تالا‌بهای اقماری آن از جمله رودخانه گادار و طرح کشاورزی پایدار در روستای توت آغاج مهاباد از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این تور رسانه‌ای است.

وی اضافه کرد: برپایی تور‌های گردشگری به تالاب‌ها و شناساندن این اماکن توریستی به علاقمندان و دوستداران محیط زیست می‌تواند نقش مهمی در خنثی کردن هجمه‌های تبلیغی دشمنان و ورود گردشگران خارجی به این مناطق داشته باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد هم گفت: این خبرنگاران و عکاسان متعلق به روزنامه‌های ایران و همشهری، خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا و صدا و سیمای جمهوری اسلامی و برنامه سازان حوزه محیط زیست بودند که امروز از تالاب بین‌المللی کانی‌برازان و سایت پرنده نگری این تالاب دیدن کردند. بازدید خبرنگاران رسانه‌های داخلی کشور از تالاب کانی برازان مهاباد

فاروق سخنور افزود: این گروه متشکل از ۲۰ خبرنگار و عکاس رسانه‌های داخلی کشور بودند که با استفاده از دوربین‌های چشمی و تلسکوپی به تماشای پرندگان این تالاب و عکاسی و تصویربرداری از جاذبه‌های دیدنی این تالاب بین المللی پرداختند.

سخنور اضافه کرد: این تالاب به دلیل موقعیت ویژه و شرایط زیستی منحصر به فرد در سال ۱۳۸۵ به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی و به نخستین پناهگاه حیات وحش آذربایجانغربی تبدیل شد و به این ترتیب به عنوان یکی از مناطق چهارگانه کشور با جایگاه قانونی معرفی شده است.

تالاب بین المللی کانی برازان با وسعتی افزون بر ۹۱۰ هکتار یکی از مهمترین تالا‌بهای اقماری جنوب دریاچه ارومیه و با ارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی در شمال غرب کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ج

بازدید از تالاب کانی برازان مهاباد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.