سرمست گفت: ارتباط نداشتن دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی یکی از آسیب‌های استان است که باید این ارتباط برقرار شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،بهرام سرمست استاندار قم در نخستین روز از هفته دولت و در بازدید از دانشگاه باقرالعلوم گفت: ارتباط نداشتن دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی یکی از آسیب‌های استان است که باید این ارتباط برقرار شود.

 سرمست به راه اندازی دفتر ارتباط دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی در استانداری اشاره کرد و افزود: هرگونه برنامه ریزی در دستگاه‌های اجرایی بدون پشتوانه علمی ناقص است و به نتایج مطلوبی نمی‌رسد.

استاندار قم به فعالیت‌های فرهنگی آموزشی دانشگاه باقرالعلوم اشاره کرد و گفت: این دانشگاه می تواند در کنار حوزه علمیه بستر مناسب برای تصمیم گیری‌های فرهنگی دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی را فراهم کند.

او ایجاد تالار گفتگو میان مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی را راه حل اساسی استان برای حل مشکلات دانست و افزود: با ایجاد این تالار بستر مناسب برای ارتباط موثر میان دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی ایجاد می‌شود و اطلاعات به روز و با نقطه نظر کارشناسی به بدنه اجرایی استان اضافه می‌شود.

کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی استان هم امروز در دانشگاه باقرالعلوم تشکیل شد.

استاندار در این جلسه هم به ارتباط بیشتر دستگاه‌های اجرایی با نهاد‌های علمی تاکید کرد و گفت: مسئولان اجرایی نباید خود را بی نیاز از یافته‌های علمی و دانشگاهی بدانند و در زمینه‌های فرهنگی باید مسائل و موضوعات مطرح و به مرحله تصمیم گیری برسد.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم هم در این کارگروه به برخی ظرفیت‌های علمی فرهنگی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: این دانشگاه از سال ۸۴ از موسسه آموزش عالی به دانشگاه تغییر یافت.

همچنین صبح امروز استاندار با حضور در بهشت معصومه (س) یاد و نام شهدای مدافع حرم را گرامی داشت.

سرمست در این مراسم که حدود ۱۰۰ نفر از پدران شهدای مدافع حرم حضور داشتندبیان کرد: بالندگی نظام اسلامی نتیجه از خودگذشتگی و ایستادگی شهداست و همه باید قدردان این جانفشانی‌ها باشند.

انتهای پیام/ح

بازدید استاندار قم از دانشگاه باقرالعلوم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.