مدیر کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان کرمان به عناوین برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در هفته دفاع مقدس بیست یادواره شهدا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ محمد مهدی ابوالحسنی مدیر کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان کرمان در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس گفت: آنچه در دفاع مقدس بروز کرد به واسطه فرهنگ عاشورایی بود و گسترش تفکر استقلال و آزادی از تأثیرات دفاع مقدس است.

او با بیان اینکه ۲۲ محرم آغاز هفته دفاع مقدس است افزود: در دفاع مقدس ۲ هزار و ۸۰۰ بار عاشورا تکثیر شد یعنی در هر ۲ هزار و ۸۰۰ روز جنگ تحمیلی معادل عاشورا شهید دادیم لذا جنس شهدای ما از جنس شهدای عاشورایی بود و ظرفیت عاشورایی، دفاع مقدس را به این مرحله از بلوغ رساند.

مدیر کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان کرمان به عناوین برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا هفتم مهرماه است و برای هر روز یک برنامه نامگذاری شده است.

او افزود: ۳۱ شهریور با نام قدرت، توانمندی و اقتدار نیرو‌های مسلح نام گرفته است که دراین روز رژه نیرو‌های مسلح انجام می‌شود.

ابوالحسنی اظهار داشت: اول مهر ماه با نام دانش‌پژوهی و معرفت جوانان؛ دوم مهر رونق تولید، حمایت مردمی، خودباوری نامگذاری شده است. به گفته وی سوم مهرماه تحت عنوان بصیرت، دشمن ستیزی و ولایت مداری و شهیدان، جانبازان، فخر آفرینان، جهادگران و رزمندگان عنوان برنامه‌های روز چهارم مهرماه است.همچنین روز پنجم مهرماه با عنوان معنویت، وحدت ملی، خانواده و ارزش ملی نامگذاری شده، رزم‌آوران، حماسه آفرینان و جهادگران عنوان روز ششم است و روز هفتم با نام فرماندهان، پیشکسوتان مسئولان نامگذاری شده است.

او به شعار محوری امسال با عنوان «ما پیروزیم» اشاره کرد و بیان کرد: از برنامه‌های شاخص می‌توان به گردهمایی پیشکسوتان در سه شهرستان، رژه نیرو‌های مسلح، گلباران قبور شهدا، رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس (قریب ۳۰ کتاب)، ویژه برنامه‌ای از بانوان به عنوان حماسه زینبی و حماسه حسینی نام برد.

مدیر کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان کرمان گفت: توانسته ایم گام دوم چهل ساله را هم به خوبی پیش ببریم.

در این جلسه سرهنگ محمود مهدوی فرد مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: علاوه بر ساخت سنگر‌ها و نماد‌ها در میدان‌های اصلی شهر بیست یادواره شهدا نیز تدارک دیده شده که در ایام هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

برگزاری یادواره شهدا در هفته دفاع مقدس

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار