مدیر جهاد کشاورزی سربیشه از صرفه‌جویی ۱۳ میلیون مترمکعبی آب با سیستم‌های نوین آبیاری در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، جوادی بایگی، مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: با اجرای سه هزار و ۱۱۴ هکتار طرح آبیاری نوین در شهرستان سربیشه، سالانه ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب آب در بخش کشاورزی صرفه‌جویی شده است.


او افزود: از این مقدار یک‌هزار و ۳۵۰ هکتار آبیاری تحت فشار با اعتبار هشت میلیارد و ۱۳۹ میلیون تومان و یک‌هزار و ۷۶۴ هکتار آبیاری کم فشار با اعتبار هفت میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان در این شهرستان اجرا شده است.


جوادی بایگی بیان کرد: تاکنون ۵۶۵ هکتار سامانه نوین آبیاری با اعتبار چهار میلیارد و ۲۰۴ میلیون تومان در شهرستان سربیشه اجرا شده است که از این مقدار ۱۷۰ هکتار آبیاری تحت فشار با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۴ میلیون تومان و ۳۹۵ هکتار آبیاری کم فشار با اعتبار ۲ میلیارد تومان انجام شد.


او افزود: تاکنون مطالعات طرح‌های نوین آبیاری در بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان انجام شده و منتظر تخصیص اعتبار برای اجرا هستیم.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه گفت: سامانه‌های نوین آبیاری از مهمترین راه‌های مقابله با کم آبی، پیشگیری از کاهش ذخیره منابع آب زیرزمینی و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی است.


او ادامه داد: اجرای روش‌های نوین آبیاری، قابلیت دسترسی بهره‌بردار به منابع آب بیشتر، افزایش امکان بهره‌برداری از طرح صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی، کاهش علف‌های هرز، کاهش هزینه و بهبود راندمان انتقال و توزیع آب کشاورزی را به دنبال دارد.


سربیشه در فاصله ۶۶ کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
انتهای پیام/ب


اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.