ناظر فضای سبز دانشگاه از افزایش چشمگیر سطح گل‌کاری در دانشگاه بیرجند با کاشت ۲۸ هزار گل فصلی مقاوم به خشکی خبر داد.

بیات ناظر فضای سبز دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،با اشاره به اقدامات انجام شده در فضای سبز دانشگاه گفت: تولید گل و گیاه، طراحی و احداث فضای سبز جدید، بازپیرایی و زیباسازی فضای سبز موجود و نگهداری از فضای سبز اهم اقدامات این مدیریت را شامل می‌شوند.

او اشاره به کشت بذر گل‌های فصلی من جمله اطلسی ایرانی، گل عسلی، رعنا زیبا و نازآفتابی در شرایط خزانه و گلخانه افزود: از ۲۷ هزار گل تولیدی در گلخانه دانشگاه ۱۷ هزار به صورت ریشه‌ای به فضای سبز و باغچه‌ها انتقال داده شد و ۱۰ هزار گل دیگر نیز به گلدان منتقل گردید تا به مرور در فضا‌های جدید مورد استفاده قرار گیرد.

بیات اظهار کرد: کاشت بذر درختان زیتون تلخ و اقاقیای نرک و درختچه ارغوان به تعداد ۲ هزار نهال از دیگر اقدامات اجرا شده می‌باشد.

ناظر فضای سبز دانشگاه بیرجند عنوان کرد: خاک‌برداری، تسطیح خاک و کشت ۲۵۰ درخت، شامل توت برگ زینتی، زیتون تلخ، نارون چتری و اقاقیای نرک با آبیاری قطره‌ای در محوطه جدیدالاحداث مسجدامام جعفرصادق (ع) انجام شده است.

او با بیان اینکه خاکریزی و کشت ۹۵ نهال درخت توت برگ زینتی با آبیاری قطره‌ای در بلوار فرهیختگان از دیگر اقدامات فضای سبز است تصریح کرد: استفاده از گیاهان پوششی و شن‌های رنگی برای پوشاندن سطح خاک از دیگر اقداماتی است که تا پایان شهریور ماه اجرا خواهد شد.

بیات گفت: باکس‌های مقابل درمانگاه فرهیختگان پس از تکمیل با استفاده از شن‌های رنگی و کاشت گیاهان شمعدانی و بامپاس گراس طراحی و اجرا شد و در حال حاضر طراحی و خاکریزی میدان سازمان مرکزی انجام شده است.

ناظر فضای سبز دانشگاه بیرجند افزود: ۴۵۰ درختچه ارغوان و خرزهره در بلوار منتهی به دانشگاه بیرجند کشت شده است که آبیاری این درختان بصورت قطره‌ای است.

او ادامه داد: تکمیل درختان سازمان مرکزی با سرو خمره‌ای و استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای، تسطیح خاک باغچه‌های اطراف مسجد و باکس‌های حاشیه پیاده رو و اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای در این منطقه و محوطه بانک تجارت و تزئین محوطه مقابل مجموعه آبی میلاد با گل‌های فصلی و شن‌های رنگی، هرس درختان و حذف پاجوش‌ها و انتقال و جابجایی درختان، گل‌کاری در مجتمع آفتاب، جوی‌تراشی و جمع آوری نخاله بخش دیگری از اقدامات است.

بیات کشت درختان توت برگ زینتی، کاج تهران، اقاقیای نرک، سنجد، نارون چتری، زیتون تلخ، سروشیراز، سرو خمره ای، ارغوان، خرزهره و طاووسی را در سطح فضای سبز دانشگاه در راستای افزایش زیبایی، رعایت اصول طراحی کاشت و ایجاد سایه نام برد و گفت: درختان تاکسودیوم، ژینکگو، افرای سه برگ، بلوط همیشه سبز و توت آمریکایی برای اولین بار در سطح فضای سبز دانشگاه کشت شده است.

ناظر فضای سبز دانشگاه بیرجند به منظور نگهداری از فضای سبز دانشگاه افزود: برنامه‌ای مدون مبارزه با آفات و بیماری‌ها به‌طور وسیع در سطح فضای سبز دانشگاه در حال انجام است که تاکنون ۲ سری در اردیبهشت و تیرماه محوطه فضای سبز دانشگاه سم پاشی شده است.
او بیان کرد: همچنین برای مبارزه با سوسک سرشاخه خوار رزاسه اقدام به حذف شاخه‌های آلوده و سوزاندن آن‌ها شده است.

بیات اظهار کرد: تغییر سیستم آبیاری مناطق چمن کاری شده از غرقابی به بارانی یکی از عوامل صرفه جویی است.

انتهای پیام / ط ا

سم پاشی ۲ سری فضای سبز در دانشگاه 

برچسب ها: دانشگاه ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار