استاندار خراسان جنوبی گفت: آمادگی صدور مجوز واردات شتر از پاکستان با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان را داریم.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی در سفر خود به شهرستان خوسف در مجتمع گلخانه‌ای با تأکید بر تأمین بازار فروش و صادرات محصولات مختلف گفت: تا حد امکان باید از خام فروشی محصولات جلوگیری و به سمت فرآوری حرکت کنیم.


او افزود: سه مؤلفه تغییر الگوی کشت، کشت گلخانه‌ای و آبیاری نوین را باید مد نظر قرار دهیم و روی محصولات مزیت دار کار کنیم.


معتمدیان همچنین با حضور در روستای آرک و مناطق عشایری خور با مردم این مناطق دیدار و گفتگو کرد.


بازدید از کارگاه‌های خانگی سنگ تراشی روستای خور از برنامه‌های دیگر استاندار در شهرستان خوسف بود که ساعتی پیش انجام شد.


استاندار گفت: آمادگی داریم مجوز واردات شتر از پاکستان با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان را صادر کنیم.


او همچین با حضوردر گلزار شهدای سیوجان به شهدای ۸ سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.


استاندار همچنین از طرح در دست اجرای کشتارگاه صنعتی دام و شترمرغ شهرستان خوسف دیدن کرد و در جریان روند جزئیات این طرح قرار گرفت.


معتمدیان همچنین در جمع مردم خور گفت: اولویت ما، مناطق کمتر برخوردار است و هدف از سفر‌های شهرستانی شنیدن مشکلات مردم بدون واسطه است.


او افزود: استان خراسان جنوبی یکی از استان‌های بر خودار از مواهب الهی ونیروی انسانی متدین است که بعنوان مولفه توسعه هر منطقه محسوب می‌شود و مردم با فرهنگ خراسان جنوبی یکی از پشتوانه‌های توسعه استان هستند.


معتمدیان گفت: تمام روستا‌های بالای ۲۰خانوار استان تا پایان سال از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.


کارگاه‌های سنگ تراشی خور باید ۵ برابر شود


استاندار خراسان جنوبی افزود: با توجه به اینکه منطقه خور یکی از قطب‌های سنگ قیمتی ونیمه قیمتی است یکی از اولویت‌های اصلی ما بحث فرآوری و آموزش و تسهیلات ارزان قیمت برای سنگ‌های قیمتی خواهد بود و کارگاه‌های سنگ تراشی در منطقه خور باید از ۲۰ مورد به ۱۰۰مورد افزایش یابد.


معتمدیان با بیان اینکه برای تکمیل چرخه فرآوری محصولات شتر برنامه خوبی تهیه شده است، گفت: ۵ شهرستان در خراسان جنوبی قطب پرورش شتر لحاظ شده اند که برای واردات و خرید دام مولد، تسهیلات در اختیار مردم این شهرستان‌ها قرار می‌گیرد.
او افزود: خانه بهداشت دهستان خور با اختصاص بودجه توسط فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی حداکثر تا هفته دولت سال آینده و همچنین طرح روشنایی ورودی روستای خور با تخصیص ۲۰۰ میلیون تومان تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و تمام قنوات دهستان خور که نیاز به مرمت دارند مرمت و کول گذاری آن انجام خواهد شد.


برخورداری از شبکه تلفن ثابت، اختصاص تسهیلات برای شهرک دامداری، معرفی خور به عنوان ژئو پارک سنگ‌های قیمتی و سرمایه گذارای برای ایجاد تعاونی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی از مهمترین در خواست‌های مردم خور در دیدار با استاندار بود.
انتهای پیام/ب

برچسب ها: اشتغال ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.