مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: همه تلاش خود را برای نامزد شدن شهر یزد به عنوان پایتخت کتاب جهان در سال دو هزار و بیست و دو انجام خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در جلسه شورای سیاست گذاری پایتخت کتاب ایران که با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد برگزار شد با بیان اینکه هدف ما نامزد شدن شهر یزد به عنوان پایتخت کتاب جهان در سال دو هزار و بیست و دو است گفت: از زمان انتخاب شهر یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران برنامه‌های بسیاری درشهر انجام شده و هم افزایی خوبی میان نهاد‌های شهری و غیر دولتی در برپایی جلسات شکل گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: افتتاح شعبه استانی خبرگزاری کتاب ایران در شهر یزد، تجهیز کتابخانه‌ها، باغ کتاب دانشگاهی یزد، ایجاد زیر ساخت‌های فرهنگی در بخش گذر فرهنگ یزد، ایجاد پارک کتاب اجرای سین کتاب احیای کتابخانه زرتشتیان یزد و فعالیت‌های ترویجی کتاب و پویش‌های کتابخوانی از جمله اقداماتی است که در زمینه پایتخت کتاب در شهر یزد انجام شده است.

جوادیان زاده خاطر نشان کرد: هم چنین ایجاد میدان کتاب، تولید کتاب‌های صوتی، جمع آوری هفت هزار جلد کتاب برای مناطق محروم، ایجاد بوستان تبادل کتاب و طراحی و ساخت المان‌های کتاب برای نصب در مراکز عمومی از جمله اقدامات شهرداری یزد در حوزه کتاب بوده است.

شهر یزد عنوان پنجمین پایتخت کتاب کشور را از آن خود کرد؛ پیش از این شهر‌های اهواز، نیشابور، بوشهر و کاشان موفق به کسب این عنوان شدند.

انتهای پیام/ غ

تلاش یزدی ها برای کسب  عنوان پایتختی کتاب جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار