رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد گفت: تاکنون ۳۳ موکب از استان یزد در سامانه ثبت موکب‌های اربعین ثبت نام کرده‌اند و صدور پروانه برای ۳۰ موکب در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا جعفری خرمی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد گفت: تاکنون ۳۳ موکب از استان یزد در سامانه ثبت موکب‌های اربعین ثبت نام کرده‌اند که ۳۰ موکب تایید شده و صدور پروانه برای آن‌ها در حال انجام است و سه موکب هنوز به تایید نرسیده‌اند که در حال پیگیری برای تایید شدن آن‌ها نیز هستیم.

جعفری خرمی ادامه داد: مقرر شده موکب‌های استان یزد با اسکان روزانه ۲۶ هزار نفر و پذیرایی ۳۶ هزار زائر در هر وعده غذایی به زائران اربعین در شهر‌های کربلا، کاظمین و ... در عراق در ایام اربعین خدمت رسانی انجام دهند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد در خصوص زمان خدمت رسانی موکب‌های استان یزد گفت: خدمات‌رسانی موکب‌های استان یزد در عراق تقریبا از ده روز قبل از اربعین حسینی، یعنی ۱۷ مهرماه مصادف با ۱۰ صفر آغاز و تا ۳۰ مهرماه مصادف با ۲۳ صفر ادامه پیدا می‌کند.

او خاطرنشان کرد: چنانچه زمان ثبت موکب‌ها در سامانه ثبت موکب‌های اربعین تمدید شود احتمال افزایش موکب‌های استان به ۳۵ موکب افزایش می‌یابد و امیدواریم با توجه به پیش بینی‌ها در خصوص افزایش دو برابری زائران اربعین حسینی خدمت رسانی به زائران اربعین به بهترین شکل انجام گیرد.

جعفری خرمی افزود: موکب‌های استان یزد با تقریبا یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار نفر در ایام اربعین کار خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی را انجام خواهند داد، به گونه‌ای که پیش بینی می‌شود موکب‌هایی که کار اسکان را انجام می‌دهند حداکثر ۲۵ نفر و موکب‌هایی که به خدمت رسانی به امر تغذیه زائران مشغول می‌شوند تا ۱۰۰ نفر در آن‌ها فعال باشند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد با بیان اینکه مردم استان نیز می‌توانند در تامین غذا و اسکان زائران یاری رسان موکب‌ها باشند، افزود: حساب ۰۱۰۴۰۴۷۰۷۰۰۰۷ بانک ملی شعبه بازار یزد با شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۷۵۴۰۲۹۹۱۰ برای کمک‌های نقدی مردم استان در نظر گرفته شده و تا اوایل ماه محرم نیز در خصوص نحوه کمک رسانی غیرنقدی مردم استان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ غ

برپایی ۳۰ موکب خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار