نماینده آمریکا در امور کره شمالی اعلام کرد واشنگتن همچنان بر پیشرفت مذاکرات در زمینه غیر هسته‌ای کردن کره شمالی متمرکز است.

نماینده آمریکا در امور کره شمالی: واشنگتن به محض آمادگی پیونگ‌یانگ، حاضر به مذاکره استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، استفان بیگون، نماینده آمریکا در امور کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد واشنگتن همچنان بر پیشرفت مذاکرات در زمینه غیر هسته‌ای کردن پیونگ‌یانگ متمرکز است.

بیگون در دیدار با مقامات کره جنوبی اظهار داشت مطابق توافقنامه میان سران دو کشور در ماه ژوئن، آمریکا حاضر است به محض آنکه کره شمالی آمادگی لازم را پیدا کند، با این کشور وارد مذاکره شود.

او همچنین در دیدار با «لی دو هون» همتای کره جنوبی خود ضمن رد پست سفیر آمریکا در روسیه گفت: من عهده دار سِمَت دیپلماتیک در فدراسیون روسیه نیستم و همچنان بر پیشرفت در مذاکرات با کره شمالی تمرکز خواهم داشت. من کاملاً به این مأموریت مهم متعهد هستم و این کار را انجام خواهیم داد.

یک منبع آگاه هفته گذشته به رویترز گفته بود بیگون به دلیل تخصص در امور روسیه و تسلط بر زبان این کشور، گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به عنوان سفیر بعدی این کشور در روسیه است.

روز گذشته، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی درباره شلیک موشک‌های کوتاه‌بُرد کره شمالی، اعلام کرد کشورش با آن سرعتی که امیدوار بود به میز مذاکره با کره شمالی برنمی‌گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار