رئیس هیئت فوتبال استان کرمان با اشاره به اینکه اگر فوتسال کرمان راه بیفتد، فوتسال جنوب شرق کشور راه می افتد، از آمادگی این استان برای پایلوت فوتسال جنوبشرق کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی قرایی، رئیس هیئت فوتبال استان کرمان در حاشیه‌ی بازدید آرش جابری، دبیر سازمان لیگ فوتسال فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران که به منظور بررسی و برنامه ریزی برای برگزاری مراسم قرعه کشی لیگ دسته اول فوتسال کشور به کرمان سفر کرده است، به بیان گزارشی از امکانات و وضعیت فوتسال استان کرمان پرداخت و گفت: این استان با توجه به امکاناتی که دارد شایسته است جایگاهش در لیگ برتر، بالاترین لِوِل فوتسال کشور باشد.

او افزود: در نهایت نفع این امر به خود فوتسال کشور می‌رسد، چرا که امکانات مادی و معنوی خیلی خوبی در استان کرمان وجود دارد.

قرایی تصریح کرد: استان کرمان پهناورترین استان کشور است که ۱۱ درصد مساحت خاکی کشور را به خود اختصاص داده و دارای ۲۳ شهرستان است.

او بیان داشت: از شمالی‌ترین نقطه‌ی این استان که شهرستان انار است تا جنوبی‌ترین نقطه که قلعه گنج است و به مرز سیستان و بلوچستان می‌رسید، نزدیک ۷۰۰، ۸۰۰ کیلومتر است و این می‌طلبد تا نگاه ویژه و خاصی به استان کرمان شود.

 

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: استان کرمان را باید سه استان ببینید، خصوصاً اینکه استعداد‌های خیلی خوبی در جنوب و جنوب شرق این استان داریم که می‌توانند آینده‌ی خیلی خوبی را برای فوتسال استان و کشور رقم بزنند.

قرایی افزود: می‌طلبد نگاه ویژه‌ای چه از سوی ما در هیئت استان و چه از طریق حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی که از مرکز صورت می‌گیرد، انجام شود تا بتوانیم این استعداد‌ها را کشف کنیم.

او تصریح کرد: امسال با گل گهر و مس کرمان که برای امضای قراردادشان آمده بودند، تفاهم نامه امضا کرده ایم تا بر این اساس، پایگاه‌های استعدادیابی شان را در جنوب و شرق استان بزنند و در این راستا جلساتی با مدیران عامل این باشگاه‌ها طی اواخر شهریور ماه خواهیم داشت که به وعده‌ی خودشان وفا کنند.

 

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان بیان داشت: شرایط شهرستان‌ها را سنجیده ایم تا مشخص شود هر شهرستان در چه چیز استعداد دارد و با توجه به اینکه متأسفانه خیلی از شهرستان‌ها مانند کهنوج، بافت، جیرفت به دلیل کم آبی، زمین فوتبال ندارند، لذا پیشنهاد دادیم به سمت فوتسال بروند که الحمدلله قدم‌های خیلی خوبی هم در این شهرستان‌ها در فوتسال برداشته شده تا بتوانند خودشان را نشان دهند.

قرایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه شرکت گهرزمین سیرجان که یک شرکت غنی از فولاد و آهن است برای سرمایه گذاری در فوتسال حضور یافته، گفت هم اکنون این شرکت یک سالن خیلی خوبِ بسیار بزرگ در حال احداث دارد.

او افزود: با مجموعه‌ای که جمع کرده ایم خیلی خوش بین هستیم امسال با حضور گهر زمین و تیم فولاد بردسیر این اتفاق میمون و مبارک در بحث فوتسال بیفتد و باعث رشد و توسعه فوتسال در استان کرمان شود.

قرایی تصریح کرد: اگر بخواهیم فوتسالمان در استان کرمان مانند فوتبالمان رشد کند، نیازمند این هستیم تا تیم‌های خوبی در لیگ‌های کشور داشته باشیم.

او بیان داشت: در پایه‌ها خیلی خوب کار می‌کنیم، به طوری که به همت دوستان در کمیته فوتسال، هم لیگ دسته اول فوتسال و هم لیگ برتر فوتسال داریم، این در حالیست که خیلی از استان‌ها بخاطر شرایط اقتصادی لیگ هایشان تعطیل شده است، ولی استان کرمان علی رغم همه‌ی مشکلات اقتصادی که وجود داشته، نگذاشته کار روی زمین بماند.

 

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: امسال برای اینکه مناطق جنوبی و محروم هم بتوانند در لیگ‌های دسته اول و برتر شرکت کنند، لیگ مناطق را راه اندازی کرده ایم، تا چراغ فوتسال نیز در این شهر‌ها روشن شود.

قرایی افزود: اولویت مان از روز اول فوتسال و بانوان بوده که در بحث بانوان امروز خوشبختانه سردمدار هستیم، به طوری که تیم دوم و چهارم لیگ برتر فوتسال بانوان کشور، مربوط به استان کرمانست.

او با ابراز خرسندی از خدمات مجموعه مس در بخش فوتسال تصریح کرد: جای بسیار خوشحالیست مجموعه مس (مس رفسنجان و مس کرمان) فوتسال بانوان را تحت پوشش خود قرار داده است.

قرایی به لیگ رده‌ها اشاره کرد و بیان داشت: لیگ رده‌ها چند سال بود تعطیل شده بود که امسال برای اولین بار، لیگ‌های پایه مان (امید، جوانان و نوجوانان) را در فوتسال فعال کردیم که هفته‌ی پیش لیگ نونهالان برگزار شد و هم اکنون نیز لیگ نوجوانان فوتسال بانوان در حال برگزاریست.

او گفت: اعتقاد داریم اگر فوتسال بخواهد رشد کند باید در پایه‌ها کار کرد.

قرایی با اعلام اینکه خوشبختانه استقبال خوبی از فوتسال شده، افزود: اطمینان داریم در کرمان استعداد‌های خیلی خوبی در فوتسال وجود دارد.

 

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان با اشاره به اینکه اگر فوتسال کرمان راه بیفتد، فوتسال جنوب شرق کشور راه می‌افتد، از آمادگی این استان برای پایلوت فوتسال جنوبشرق کشور خبر داد.

قرایی تصریح کرد: آمادگی میزبانی دوره‌های آموزشی مختلف را با توجه به امکانات موجود نیز داریم تا منشأ خیری برای استان‌های جنوبشرق کشور شویم.

وی ابراز امیدواری کرد: با دید باز و مثبت جابری، دبیر سازمان لیگ فوتسال فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، امسال موفقیت فوتسال در کرمان رقم بخورد.

انتهای پیام/ب

سفر دبیر سازمان لیگ فوتسال فدراسیون فوتبال به استان کرمان

برچسب ها: اخبار ورزشی ، فوتسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.