مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: سطح زیر کشت گلخانه‌های این شهرستان در حال حاضر ۲۶ هکتار و وضعیت گلخانه‌های شهرستان از لحاظ کیفیت محصول در سطح مناسب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اکبر محمود آبادی؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت:مساحت گلخانه‌های این شهرستان در سال جاری نسبت به سال قبل حدود ۲ هکتار افزایش سطح داشته است.

او افزود: محصولات گلخانه‌های شهرستان شامل سبزی و صیفی ، گل و گیاه زینتی ، گل‌های شاخه بریده و گیاه آلوئه ورا هستند.

محمود آبادی میزان آب مصرفی برای هر هکتار گلخانه را ۱۲ هزار مترمکعب اعلام کرد و افزود:. سیستم آبیاری قطره‌ای به علت راندمان بالای آب و توزیع یکنواخت کود و مواد غذایی و کاهش رشد علف‌های هرز در گلخانه‌های شهرستان اجرا شده است.

محمود آبادی از جمله از اقدامات انجام شده  برای تولید محصولات با نیاز آبی کم را ، ترویج و توسعه احداث گلخانه در منطقه، ترویج کاشت گیاهان دارویی و زعفران و زرشک دانست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان با بیان اینکه، بازار فروش محصولات گلخانه‌ای در شهرستان سیرجان بیشتر بازار داخلی بوده و برای صادرات محصولات گلخانه‌ای به استان‌های دیگر ارسال می‌شود، بیان داشت: میزان اشتغالزایی در گلخانه به ازای هر هکتار گلخانه ۱۰ نفر است.

او تصریح کرد: برای افزایش عمر انبارداری محصولات گلخانه‌ای رعایت نکاتی نظیر استفاده از ارقام مناسب و برداشت محصول در زمان مناسب موثر است.
انتهای پیام/ی

میزان اشتغال گلخانه ها در هر هکتار ده نفر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار