معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری ۲۰ بازارچه موقت عرضه و فروش صنایع دستی از ابتدای سال جاری در شهر‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ملکه گلمغانی زاده، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: بازارچه‌های موقت در شهر‌های اردبیل، مشگین شهر، خلخال، نیر، نمین، کوثر، گرمی، بیله سوار و سرعین دایر شده است.

او با بیان اینکه برخی بازارچه‌ها در جنب جشنواره‌ها و رویداد‌های فرهنگی برگزار شده است، افزود: به طور میانگین بیش از ۲ هزار نفر از هر یک از بازارچه‌ها بازدید داشته اند و سطح بازدید‌ها نشان می‌دهد که بازارچه‌ها مورد استقبال بوده و مردم علاقه‌مند به راه اندازی آن هستند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به معرفی صنایع دستی شهرستان‌ها در بازارچه‌های موقت اشاره کرد و گفت: از جمله ورنی مغان، گلیم عنبران و جاجیم خلخال که حائز نشان ملی جغرافیایی شده اند، معرفی می‌شوند و در کنار آن تولیدات شاخص هنرمندان نیز معرفی شده است.

گلمغانی زاده با اشاره به اینکه برپایی بازارچه‌ها تا پایان سال و در رویداد‌های ویژه تداوم خواهد داشت، گفت: بازارچه‌های صنایع دستی فرصتی جهت معرفی و فروش صنایع دستی فراهم ساخته و رقابتی در بین تولیدکنندگان را رقم زده است.

او افزود: در حین برگزاری بازارچه ها، دوره‌های آموزش صنایع دستی در شهر‌ها و روستا‌ها برگزار می‌شود تا سطح کیفی تولیدات ارتقا یابد.

انتهای پیام/ع

بازارچه‌های صنایع دستی فرصتی جهت معرفی و فروش صنایع دستی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.