سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از برداشت روزانه یک هزار تن گوجه فرنگی در این شهرستان خبر داد.

برداشت روزانه یک هزار تن گوجه در نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی کمالی نژاد، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: شهرستان نهاوند یکی از مراکز اصلی تولید صیفی و سبزیجات در استان همدان به شمار می‌رود و بیشترین گوجه و خیار بازار را تامین می‌کند.

او زیر کشت گوجه فرنگی را ۸۶۰ هکتار و خیار را ۵۸۰ هکتار برشمرد و افزود: میانگین تولید گوجه و خیار در هر هکتار به ترتیب ۸۰ و ۵۰ تن است که بر این اساس در فصل برداشت ۷۰ هزار تن گوجه و ۳۰ هزار تن خیار از مزارع این شهرستان برداشت می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به برداشت بالای محصولات صیفی گفت: امسال برداشت زیاد گوجه و خیار در شهرستان باعث کاهش قیمت این محصول شده است.

کمالی نژاد کاهش صادرات و افزایش تعرفه از سوی کشور عراق را از عوامل کاهش قیمت گوجه فرنگی دانست و افزود: یکی از عوامل کاهش قیمت این محصول بستن تعرفه بالا از سوی عراق است که باعث کاهش صادرات این محصول و در نتیجه کاهش قیمت آن در داخل شده است.

او بی توجهی کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان و عدم رعایت تناوب کشت را از دیگر عوامل افزایش تولید گوجه‌ فرنگی دانست و افزود: متاسفانه کشاورزان به توصیه کارشناسان توجه زیادی نشان نمی‌دهند و همین مساله باعث می‌شود تناوب کشت رعایت نشده و در نتیجه با افزایش تولید و کاهش قیمت مواجه شوند.

انتهای پیام/ب

کاهش قیمت گوجه فرنگی در همدان

برچسب ها: کشاورزان ، صیفی جات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.