با اصلاح الگوی کشت می‌توان بهره وری آبیاری را افزایش داد.

افزایش میزان بهره وری آب با اصلاح الگوی کشترضوانی جلال رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، با اشاره به اینکه کشت محصولات کم آب بربه منظور اصلاح الگوی مصرف و افزایش بهره وری درتولید است گفت: این موضوع دردستورکار این سازمان است.
وی ادامه داد: کشت گیاهان دارویی به عنوان ظرفیت اقتصادی پنهان دربخش کشاورزی همدان می تواند جایگزین تولیدبسیاری از محصولات کشاورزی آب برمانند صیفی جات شود.

وی خاطرنشان کرد: کشت گلمحمدی، گشنیز؛ رازیانه و زعفران علاوه براینکه ارزآوری قابل توجهی برای کشاورزان دارد می تواندبه افزایش اشتغالزایی در این بخش از اقتصاد استان منجرشود.

رضوانی جلال ادامه داد: هم اکنون دربیش از ۱۶۱ هکتار ازعرصه ها‌ی کشاورزی همدان زعفران کشت می‌شود و در ۱۰ سال آینده، کشت این محصول در بیش از هزارهکتار ازعرصه‌های زراعی استان هدفگذاری شده است.


رئیس سازمان جهادکشاورزی همدان اضافه کرد: زیرساخت لازم برای کشت گیاهان دارویی وکم آب بر دراستان می‌بایست تقویت شود در سال جاری واحد‌های خوبی در بخش فراوری گل محمدی راه اندازی شده است با کاشت زعفران میتوان گامی اساسی در تحقق اجرای برنامه اقتصادی مقاومتی وکاهش آمار بیکاری درهمدان برداشت.

وی بیان کرد: کشت گل محمدی با فناوری روز درسال ۱۳۸۳. در ۵۵ هکتار در همدان آغاز شد که این رقم اکنون به بیش از ۱۸۰ هکتار رسیده است.
رضوانی جلال خاطرنشان کرد: می‌توان با توسعه کشت گیاهان دارویی وتوجه به زیر ساخت‌ها نقشی مهم و اساسی در اجرای طرح‌های جدید کشاورزی در استان همدان ایفا کرد.
انتهای پیام/ج

کشت محصولات کم آب در دستور کار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.