فرانسه در آستانه برگزاری نشست گروه ۷ در شهر بیاریتز که محل برگزاری این نشست است، تدابیر شدید امنیتی شدیدی اتخاذ کرده.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، نشست سالانه رهبران گروه ۷ از شنبه آینده در شهر بیاریتز فرانسه آغاز می‌شود. نیرو‌های امنیتی برای تامین امنیت این شهر به طور گسترده بسیج شده‌اند.

بر اساس این گزارش، ده‌ها نیروی پلیس فرانسه و اسپانیا در مرز اسپانیا مستقر شده‌اند تا بر تردد‌ها نظارت کنند. هدف آن‌ها ممانعت از ورود گروه‌های خشونت‌طلب از جمله «بلوک سیاه» از باسک به فرانسه است.

در حالی که شش روز به برگزاری نشست گروه ۷ باقی است بیاریتز به تدریج به یک سنگر تبدیل می‌شود. برای محدود کردن خطرات موجود، مرکز شهر به طور مستقیم تحت کنترل خواهد بود. مرکز شهر به دو قسمت منطقه حفاظتی آبی و منطقه حفاظتی شدید قرمز تقسیم شده است. امکان تردد در منطقه قرمز بدون داشتن مجوز امکان پذیر نخواهد بود.

بنابر اعلام شهردار بیاریتز، همه اقدامات برای اجتناب از وقوع درگیری اتخاذ شده است. میشل ووناس گفت: این سیستم بی‌نقص است زیرا ما از چند ماه پیش بر روی آن کار کردیم. من می‌توانم به شما بگویم هیچ نفوذی از سوی خرابکاران در اینجا وجود نخواهد داشت.

مقامات فرانسه می‌خواهند از رویداد‌هایی که در حاشیه نشست گروه ۷ در ژوئن سال ۲۰۱۵ در آلمان رخ داد، اجتناب کنند. این نشست با خشونت و درگیری‌های شدید با نیرو‌های پلیس همراه بود. در نشست سال ۲۰۰۱ در جنوا ایتالیا هم حوادث مشابهی رخ داد. درگیری‌ها در ایتالیا یک کشته و بیش از ۵۰۰ زخمی برجای گذاشت.

قرار است در آندای در ۳۰ کیلومتری بیاریتز، ۱۲ هزار نفر در مخالفت با نشست گروه ۷ تظاهرات کنند. این شرایط، ساکنان منطقه را نگران کرده است.

با این حال سازمان دهندگان این تظاهرات می‌گویند تجمع آن‌ها کاملا مسالمت‌آمیز خواهد بود. یکی از معترضان می‌گوید مسئله امنیت بهانه‌ای است که دولت فرانسه برای ایجاد ترس و وحشت در مردم به راه انداخته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار