استاندار خراسان رضوی گفت: فرهنگ و اقتصاد را از هم جدا نمی‌دانیم لذا انتظار می‌رود؛ علمای دین در مسیر گسترش فرهنگ اقتصادی گام بردارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در دیدار اعضای کارگروه تدوین سند فرهنگی و دینی مشهدالرضا (ع) ، با تبریک دهه امامت و ولایت گفت: در سند هویت دینی و فرهنگی شهر مشهد اهدافی تعیین شده است که باید در مسیر تحقق آن‌ها گام برداشته شود، اما باید توجه داشت که در حال حاضر سرعت آسیب‌های اجتماعی بیشتر از اقدامات ما در این حوزه است.


او ادامه داد: برای اجرایی شدن این سند باید به سمت بدنه و متن مردم برویم تا شاید با ایجاد علاقمندی در بین آحاد جامعه کار جلو برود.

استاندار خراسان رضوی گفت: قبل از آنکه این سند در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود باید بر روی آن اجماعی صورت گیرد، لذا پیشنهاد می‌کنم از ظرفیت دانشگاه‌ها برای بررسی مجدد و تکمیل طرح استفاده شود.

رزم حسینی افزود: برای اینکه بتوانیم استان را با خردورزی بیشتر اداره کنیم، دانشگاه‌ها را در تدوین طرح‌های اجرایی مشارکت داده ایم لذا برای تکمیل سند هویتی شهر مشهد هم باید نظر گروه‌های مرجع استانی مدنظر قرار گیرد.

او با بیان اینکه برای ایجاد یک طرح جامع باید به همه آسیب‌ها نگاه شود، ادامه داد: ما از این طرح هم استقبال و هم حمایت می‌کنیم، اما برای دستیابی به موفقیت باید آن را در معرض نقد گذاشت و برای آن هوادار جذب کرد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ما از کار اقتصادی به مطالبات فرهنگی رسیده ایم، گفت: فرهنگ و اقتصاد را از هم جدا نمی‌دانیم و معتقدیم که باید به منظور ترویج فرهنگ اقتصادی گام برداشته شود.

رزم حسینی افزود: از ابتدای مهرماه طرح نجات را در ۸ محله حاشیه شهر مشهد به صورت گام به گام اجرایی خواهیم کرد تا با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی، زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم شود.
 
انتهای پیام//ف.س
 

ما از کار اقتصادی به مطالبات فرهنگی رسیده ایم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.