در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان مرکزی تکالیف دستگاه ها برای استمرار طرح ابلاغ شد.

ابلاغ تکالیف دستگاه های استان مرکزی برای استمرار طرح بازآفرینی شهریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،  جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان مرکزی به ریاست سید علی آقازاده استاندار و با حضور زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، بختیاری فرماندار شهرستان اراک، مرزبان مدیرکل راه و شهرسازی، شفیعی شهردار کلانشهر اراک و سایر اعضا برگزار شد.

در این نشست که فرمانداران سایر شهرستان‌های استان مرکزی بصورت ویدئوکنفرانس شرکت داشتند، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بافت‌های فرسوده و مناطق مسئله دار و همچنین اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری ارائه شد و تکالیف دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان برای استمرار مجدانه طرح مذکور ابلاغ شد.

ساخت بیش از ۲ هزار بافت فرسوده در استان مرکزی

مرزبان مدیر کل راه و شهرسازی دراین نشست از بازنگری در طرح‌ها و مسکن مهاجران و شهر جدید امیرکبیر خبردادو گفت: بیش از ۴۰۰ هزار مسکن تا سال ۱۴۰۰ در کشور احداث می‌شود و ۲ هزار و ۸۷ واحد از مجموع ۱۰۰ هزار واحدی که در بافت فرسوده ساخته می‌شود، سهم استان مرکزی است.

مرزبان افزود: از این دو هزار و ۸۷ واحد، هزار واحد در شهر اراک، ۸۰۰ واحد در شهر ساوه، ۱۰۰ واحد در شهر خمین، ۱۰۰ واحد در دلیجان و ۸۷ واحد هم در شهر محلات قرار میگیرد که ساخت آن‌ها به زودی آغاز شود.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم در این جلسه بر بازنگری بافت فرسوده، برنامه ریزی دقیق، نظرات کارشناسی و اقدامات لازم تاکید کرد و زندگی در سکونتگاه‌های غیررسمی، کمبود امکانات ورزشی رفاهی و مسکن محقر و ناکارآمد در مناطق حاشیه شهر و بافت فرسوده را مورد نقد و بررسی قرار داد.

بازسازی بافت‌های فرسوده شهر‌های اراک و ساوه در اولویت کاری مسئولان باشد

آقازاده گفت: شهر‌های اراک و ساوه در اولویت کاری مسئولان باشد و با تعامل، همکاری و مشارکت بخش خصوصی، هرچه چه سریع‌تر اقدامات لازم جهت پیگیری و تحقق بازآفرینی پایدار شهری در این مناطق صورت پذیرد.

۱۳ درصد جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزاری استان مرکزی ساکن محله‌های حاشیه‌ای و فرسوده هستند کهمقاوم سازی، ساماندهی سیما و منظر شهری، بهبود کیفیت زندگی شهروندان از مهمترین اهداف طرح بازآفرینی شهری است.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: استانداری ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.