رئیس جمهور افغانستان طی سخنانی با بیان اینکه در روند صلح برنده و بازنده نداریم تاکید کرد که طالبان طالبان بالاخره باید انتخابات را قبول کنند.

 

طالبان باید به انتخابات تن دهند/ در روند صلح برنده و بازنده نداریم/ طالبان هم مانند «حزب اسلامی» در جامعه هضم خواهد شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز (شنبه 26 اسد/ مرداد) در یک نشست انتخاباتی در کابل تاکید کرد که طالبان باید به انتخابات تن دهند.

وی اظهار داشت: «صلح باعزت در چارچوب جمهوریت است؛ امروز زن و مرد، پیر و جوان مردم افغانستان از طالب هراس ندارند زیرا می‌دانیم همانطوری که حزب اسلامی را در چند ماه هضم کردیم، طالب را هم هضم خواهیم کرد.»

وی افزود: طالبان نقطه مثبت و یا طرح خاصی برای پیشرفت افغانستان ندارند. صلح به دقت و آمادگی نیاز دارد و هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد که ما این نوع صلح را می‌خواهیم؛ تمام کوشش ما در چند سال اخیر زمینه سازی برای تحقق چنین صلحی بوده است.»

رئیس جمهور افغانستان بیان داشت: در صلح بازنده و برنده نیست؛ برنده صلح تمام شهروندان افغانستان است اما اگر حقوق شهروندی زیر پا شود روز سیاه است و مردم افغانستان نمی‌خواهد سیاهی روز باشند.

وی تصریح کرد: طالبان بالاخره باید انتخابات را قبول کنند؛ اگر در روند صلح چند سال مرحله گذار باشد درست است اما اگر اینکه به خاطر چند روز تمام آینده افغانستان را سیاه کنند قابل قبول نیست.

اشرف غنی با اشاره به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «می‌خواهند انتخابات را به چالش بکشند اما رئیس جمهورتان در انتخاب اعضای کمیسیون‌ها یک رای داشت؛ بنابراین کاندیدها مسئولیت واضح در راستای برگزاری انتخابات دارند.»

گفتنی است که گروه طالبان پیش از این اعلام کرده بود که با تمام توان جلو برگزاری انتخابات را می گیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.