رئیس جمهور افغانستان بر حفظ پیمان امنیتی با آمریکا پس از برقراری صلح با طالبان تاکید کرد.

 

پس از توافق صلح با طالبان، پیمان امنیتی با آمریکا پابرجا خواهد ماند/ صلحی که در آن نظامیان افغان مصون نباشند را قبول نمی کنمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان طی دیدار با نظامیان این کشور در وزارت دفاع تاکید کرد که نظامیان افغانستان پس از برقراری صلح با وضعیت نیروهای مسلح در دوران داکتر نجیب الله مواجه نخواهند شد.

رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت: هیچ موافقتنامه ای که در آن هویت نظامیان افغان مصون نباشد قابل قبول نیست؛ هر کسی که فکر می کند می تواند دوران داکتر نجیب را بر نیروهای امنیتی تکرار کند، خواب و خیال کرده است.

اشرف غنی همچنین افزود: در صورت که توافق صلح با طالبان، تمامی پیمان های امنیتی با آمریکا و ناتو پا برجا خواهد ماند.

وی عنوان کرد: ”در پیمان های امنیتی ما تغییری نمی آید، تعهد واضح برای تمویل و تجهیز باقی می ماند؛ پیمان نو در کار نیست و یک اعلامیه مشترک منتشر خواهد شد.»

رئیس جمهور افغانستان گفت: در پیمان امنیتی شمار نیروهای خارجی قید نشده و کم و زیاد شدن این نیروها به شرایط وابسته است.

این در حالی است که در روزهای اخیر آمریکا و طالبان از رسیدن به یک توافق درباره خروج نظامیان خارجی از افغانستان ابراز خوشبینی کرده اند.

اشرف غنی اضافه کرد: «زمینه صلح را ما برابر ساختیم اما هر نوع صلحی برای ما قابل قبول نیست، صلحی را قبول نداریم که باعث نابودی بیرق/ پرچم ما شود.»

گفتنی است که هشتمین دور مذاکرات آمریکا و طالبان اخیرا پایان یافته و طرفین ابراز امیدواری کرده اند که به زودی توافق نهایی میان آنها امضا شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.