معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت:اگر خبرنگاران نتوانند درک درست و کاملی از بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشند، نمی توانند به خوبی پیام ها و مفهوم مطالب مربوط را به مردم منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی فضائلی معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در همایش گرامیداشت مقام خبرنگار و نقش رسانه در گام دوم انقلاب گفت: در بهمن سال گذشته و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیانیه‌ای توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر شد که از جهات مختلفی مثل نگارنده، زمان، محتوا و همچنین زمان صرف شده برای تدوین این بیانیه، حائز اهمیت است.

او ادامه داد: تدوین این بیانیه حدود ۲۰ روز به طول انجامید و حتی رهبر معظم انقلاب چندین جلسه مهم را برای تمرکز بر روی تدوین این بیانیه لغو کردند.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور شد: تک تک کلمات و جملات این بیانیه حاوی پیام بسیار مهمی است و نباید از آن غافل شد.

فضائلی با ذکر چهار محور اصلی این بیانیه که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره شده از طرف رهبر در دیدار با دانشجویان، خاطر نشان کرد: اگر خبرنگاران نتوانند درک درست و کاملی از این بیانیه داشته باشند، نمی‌توانند به خوبی پیام‌ها و مفهوم مطالب مربوط را به مردم منتقل کنند؛ لذا لازم است که خبرنگاران هم توجه خاصی به مفهوم این بیانیه داشته باشند.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: نبایستی اسلام را به خاطر ایرادات و اشتباهات افراد مسئول دانست و هر عیبی که هست از مسلمانی ماست. اگر فهم درست از دین وجود داشته باشد، شخص خاطی دیگر به رفتار اشتباه خود دست نمیزد به همین دلیل است که می‌گوییم نباید ایرادات را به پای اسلام گذاشت و باید به خود شخص نسبت داد. این مسئله در مورد انقلاب نیز صادق است و اگر کسی هم ادعای انقلابی بودن داشته باشد، باز هم باید از اصل انقلاب تفکیک شود چرا که نمی‌توان این فرد که جزئی از نظام است را به کل تعمیم داد.

او با اشاره به اینکه باید بجای دستاورد‌های انقلاب اسلامی در واقع از لفظ خون آورد استفاده کنیم، گفت: موفقیت‌های انقلاب مرهون خون شهیدان است و نباید نقش شهیدان را در پیشرفت انقلاب از یاد ببریم.

فضائلی ادامه داد: آمریکایی‌ها گمان می‌کردند که تحمیل برخی شرایط به ایران و مردم کشور باعث خواهد شد که از اصول و خط قرمز‌های خود عبور کنند؛ در همین راستا هم این افراد سال گذشته سپاه را از جمله گروه‌های تروریستی برشمردند و به اقدامات ستیزه جویانه خود ادامه دادند. اما این مسئله باعث نشد تا مردم دست از آرمان‌های خود بردارند.


معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین اذعان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یه صورت رسمی اعلام کرد که پهباد آمریکایی‌ها را سرنگون کرده که به زعم بسیاری از خبرگزاری‌های خارجی، اعلام رسمی بسیار مهم‌تر از خود عمل بوده و این شجاعت جمهوری اسلامی ایران باعث شد تا امریکایی در مخمصه قرار بگیرند.

او افزود: مصاحبه‌های ترامپ در ساعات اولیه نشانه‌ای از استیصال آمریکایی‌ها در آن زمان بود و بعد از مصاحبه‌ها نیز مشخص شد که آمریکایی‌ها عاجز از پاسخ دادن به سرنگون شدن پهباد کشورشان بودند.

فضائلی تصریح کرد: آمریکایی که هنوز در برخی کشور‌های دنیا از آن حساب می‌برند، پس از منفجر شدن برخی تسلیحات با ایران مکاتبه کرده و اعلام کرده بود که نقشی در این انفجار نداشته است. این مسئله نشان از واهمه آمریکایی‌ها دارد.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین گفت: آمریکا ۲۰ درصد از سرمایه دنیا را در اختیار دارد و از جهات بسیاری حداقل به صورت ظاهری در دنیا جزء برترین قدرت‌ها محسوب می‌شود.

او در ادامه گفت: اتصال ایرانیان با حکمت الهی باعث اتفاقات کنونی می‌شود که می‌بینید آمریکایی که به ظاهر ابرقدرت اول دنیا محسوب می‌شود، حالا در چنین شرایطی قرار گرفته است.


فضائلی در رابطه با مسئله دریا گفت: یک شناور معمولی ایران در مکالمه با کشتی انگلیسی با ادبیات غرور آمیزی صحبت می‌کند و از جایگاه بالاتر صحبت می‌کند. این اتفاق نه تنها افتخار برای ما محسوب می‌شود، بلکه پیامی است برای سایر کشور‌ها تا حتی فکر تعدی به مرز‌های دریایی ایران نکنند.


معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با صحبت‌های مقام اماراتی که آمریکا برابر همه شیر، اما برابر ایران یک خرگوش است، گفت: برجسته شدن این سوال برای غربی‌ها خطرآفرین بوده و به جهانیان نشان می‌دهد که آمریکا قدرت عجیبی نیست و همه این‌ها ناشی از شجاعت مسئولین ایران است.


او در ادامه گفت: این فعالیت‌ها باعث ایجاد جریانی شده که حتی اماراتی‌ها برابر جمهوری اسلامی عقب نشینی کرده اند و این کشور که زمانی یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های آمریکا در منطقه بود، حالا با ایران روابط تعاملی برقرار می‌کند.

فضائلی در ادامه گفت: این‌ها را باید به عنوان محصول انقلاب ببینید، نه ناتوانی‌های مسائل اقتصادی. اتفاقا مشکلات اقتصادی نیز به خاطر نبود روحیه انقلابی است و من مطمئن هستم که روحیه انقلابی در هر زمینه‌ای وجود داشته باشد، آن زمینه به سرمنزل مطلوبی می‌رسد.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به دوران دفاع مقدس اذعان کرد: من شخصا از آقای دکتر ولایتی شنیدم که نقل کردند؛ سفیر اتحاد جماهیر شوروی در ایران اعلام نیاز به وقت ملاقات فوری کرد و این شخص بلافاصله در ابتدای دیدار گفته بود که می‌خواهد به وزیر امور خارجه وقت ایران مژده ورود محموله سیم خاردار از مرز شوروی به داخل کشور را بدهد.

او ادامه داد: دو نکته از این روایت بسیار یه چشم می‌آید. ما در شرایطی مقابل صدام قرار گرفتیم که در داخل کشور نیاز به سیم خاردار داشتیم و صدام جدید‌ترین فناوری‌های نظامی دنیا را در اختیار داشت. از اقصی نقاط جهان که حدود ۴۰ کشور بودند به حمایت از صدام می‌پرداختند، اما اجازه ورود سیم خاردار هم به ما داده نمی‌شد. حالا همان کشور در نقطه‌ای قرار گرفته که با موشک ساخت داخل، پهباد امریکایی‌ها را سرنگون می‌کند و امریکا هم جرئت این را ندارد که واکنشی نشان دهد.

فضائلی در پایان خاطر نشان کرد: اگر اهل قلم به دنبال انتقال صحیح فهوای گام دوم انقلاب اسلامی هستند، باید این مسائل ذکر شده را در نظر داشته باشند و بدانند که این بیانیه با سرعت مطلوب به چشم انداز ترسیم شده نخواهد رسید، مگر اینکه نیرو‌های جوان آگاه و متعهد و انقلابی به میدان بیایند. چراکه توانمندی‌های بدست آمده امروز به برکت همان فرماندهانی است که در سنین جوانی توانستند مسیر انقلاب اسلامی را به خوبی پیش ببرند. نباید از یاد ببریم که دانشمندان هسته‌ای و حتی طراحان موشک‌های ما هم در سنین ۳۰ تا ۳۵ سالگی بوده اند که نشان می‌دهد، اگر قرار باشد این مسیر با گام‌ها محکم برداشته شود، جوان‌هایی مثل شهید خرازی و شهید تهرانی مقدم باید امور را در زمینه‌های مختلف در دست بگیرند.


انتهای پیام/م

 

همایش گرامیداشت مقام خبرنگار و نقش رسانه در گام دوم انقلاب

برچسب ها: رهبر انقلاب ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.