فرحناز مینایی پور مدیر کل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ورود مفاهیم مربوط به دختران در کتابهای درسی اظهار کرد: چندی پیش آقای حسینی (سرپرست آموزش و پرورش) از تحقیقی صحبت کردند که ۱۰ سال پیش سهم کم دختران در مباحث مربوط به کتابهای درسی را نشان میداد بنابراین تمهیداتی را برای بهبود شرایط در نظر گرفتیم.
وی ادامه داد: البته اکنون شرایط تغییر کرده و کتابهای درسی هم با تحولاتی همراه بوده است درنتیجه سهم دختران در مباحث مربوط به کتب درسی با تغییراتی همراه بوده است.
بیشتر بخوانید: بررسی علل ترک تحصیل دختران مناطق محروم/ پوشش ۶۰۰ مدرسه در طرح خواهرخوانده
مینایی پور تصریح کرد: به سازمان پژوهش تحقیقی سفارش دادیم تا میزان توجه به دختران در کتابهای درسی بررسی شود و اکنون این کار در مراحل آغازین قرار دارد.
مدیر کل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش افزود: چنانچه در کتابهای درسی تعادل لازم برای مباحث مربوط به دختران و پسران وجود نداشته باشد تغییراتی را با همراهی سازمان پژوهش اعمال خواهیم کرد.
وی درباره تاثیر ورود مفاهیم مربوط به دختران در کتابهای درسی اظهار کرد: در گذشته دروسی مانند تصمیم کبری مطرح بود که نشان میداد یک شخصیت دختر اشتباه کرده است، اما در مقابل دهقان فداکار یک مرد بود که کاری ارزشمند را به وی نسبت میداد.
مینایی پور تصریح کرد: با توجه به این شرایط نباید در متون درسی تعاریف به گونهای باشد که جنسیت دختر ضعیف مطرح شود و در مقابل پسران جنسیت برتر باشند بر همین اساس بعد از اتمام پژوهش مذکور باید مفاهیم مربوط به این موضوع را با دقت بیشتری در کتابهای درسی اعمال کنیم.
انتهای پیام /
باور کنید نتایج مورد نظر مولفین رو خیلی خوب متوجه شدیم و اتفاقا در هر دو مورد درسهایی خوبی بوددر هر دو مورد مسئولیت پذیری را یاد گرفتیم درس زندگی را یاد گرفتیم.
هرگز هم نگاه جنسیتی به این دو مطلب نداشتیم.
اینقدر مطالب را پیچیده نکنید جوان امروز به اخلاق و نظم و مسئولیت پذیری بشدت نیاز دارد