رئیس دفتر محیط وزارت بهداشت گفت: سالم سازی مواد غذایی خام به خصوص میوه و سبزیجات را در سفر‌های خود، رعایت کنید.

محلول‌های ضدعفونی، بهترین راه میکروب زدایی میوه و سبزیجاترضا غلامی، رئیس دفتر سلامت بهداشت محیط وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مصرف کنندگان میوه و سبزیجات باید قبل از خوردن، آن را با محلول‌های ضد عفونی کننده شستشو دهند که به طور کامل میکروب‌ها از بین برود.

غلامی ادامه داد: شستشوی میوه و سبزیجات با استفاده از مایع ظرفشویی باعث لیز شدن مواد میوه و سبزی می‌شود و در نتیجه انگل‌های موجود بر روی سطح پوست آن‌ها به اصطلاح سر خورده و از بین می‌روند، اما در این روش، میکروب‌های میوه و سبزیجات، درون مواد غذایی باقی می‌ماند.

رئیس دفتر سلامت بهداشت محیط وزارت بهداشت، افزود: گند زدایی میوه و سبزیجات، ۴ مرحله است که اولین مرحله، شستشو با آب ساده است و پس از آن باید مراحل انگل زدایی، گند زدایی و شستشوی دوباره با آب ساده انجام شود.

او گفت: بازرسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و آب میوه فروشی‌ها و همچنین رستوران‌های بین راهی به طور جدی بازرسی می‌کنند و این اقدام در ساعات تعطیلی ادارات شدت می‌یابد.
بیشتر بخوانید: قند خونتان را با شربت گلابی کنترل کنید/ نوشیدنی خوش‌طعم برای داشتن پوست زیبا
غلامی تاکید کرد: به مسافران توصیه می‌شود، سالم سازی مواد غذایی خام به خصوص میوه و سبزیجات را در سفر‌های خود به طور جدی رعایت کنند که به بیماری‌های غیر واگیر و عارضه‌های گوارشی مبتلا نشوند.
 
انتهای پیام/

میکروب‌ سبزیجات با مایع ظرفشویی، درون مواد غذایی باقی می‌ماند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۳۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
خب اقلا اسم یک گندزدای مطمئن رو هم میگفت دیگه ...من مجبوری با وایتکس ضدعفونی میکنم ولی مزه سبزی رو یکم عوض میکنه ... ضدعفونی کننده های معمولی سبزیجات که در سوپری ها میفوشن رو هم قابل اعتماد نمیدونم ...پودر کلر هم خیلی کمیابه و در ظرفهای بزرگ و عمده میفروشن برای استخر و غیره

خلاصه یک منبع مطمئن و معتبر راهنمایی کنه
آخرین اخبار