رئیس‌جمهور آمریکا خواستار الحاق بند اصلاحی ارائه شناسه رای‌دهندگان برای تامین امنیت انتخابات در این کشور شد.

تلاش‌های ترامپ برای تامین امنیت انتخابات آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کنگره نباید توافق نهایی مربوط به امنیت انتخابات را که بند اصلاحی ارائه شناسه رای دهنده را شامل نباشد، تصویب کند.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی که در توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: هیچ بحثی درباره امنیت انتخابات نباید ادامه یابد، مگر آنکه در ابتدا توافقی صورت گیرد که شناسه رای‌دهندگان نقش مهمی در این توافق نهایی بازی کند. بدون شناسه رای دهنده همه این کار‌ها بی معنا خواهد بود.

ترامپ بار‌ها این ادعای بی اساس را مطرح کرده است که در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۳ میلیون رای را به علت رای دادن غیرقانونی برخی افراد از دست داده است. رئیس جمهور آمریکا بدون ارائه مدرکی ادعا‌های پیشین خود را مطرح کرده و می‌گوید در نواحی خاصی از ایالت کالیفرنیا تعداد رای دهندگان به ثبت رسیده بیشتر از تعداد افراد واجد شرایط رای دادن در آن منطقه بوده است.

توئیت‌های ترامپ پس از آن منتشر شد که قانونگذاران دموکرات میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا را برای بررسی دو لایحه مربوط به امنیت انتخابات، که در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده، تحت فشار قرار دادند.

قانونگذاران دموکرات همچنین از مجلس سنا خواستند که با توجه به انتشار گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس سابق وزارت دادگستری، امنیت انتخابات بیشتر تقویت شود. گزارش نهایی مولر حاصل دو سال تحقیق تیم او بر روی موضوع مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ بود.

چاک شومر، رهبر اقلیت سنا ماه گذشته گفت شهادت مولر در کنگره دعوت روشنی برای ایجاد امنیت انتخابات بود. شهادت مولر زنگ هشداری برای هر آمریکایی، اعم از دموکرات، جمهوری خواه، لیبرال و محافظه‌کار باشد که بدانند تمامیت انتخابات ما در معرض خطر است. همه این‌ها مربوط به آینده کشور ما می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار