نامزد‌های احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ را مسئول انفعال در خصوص خشونت‌های مسلحانه در این کشور معرفی کردند.

نامزد‌های دموکرات انتخابات آمریکا: ترامپ مسئول خشونت‌های رخ داده با اسلحه استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نامزد‌های احتمالی حزب دموکرات آمریکا برای حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور روز شنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و «انجمن ملی اسلحه» در این کشور را مسئول اصلی در خصوص خشونت‌های مسلحانه در آمریکا معرفی کردند.

این در حالی است که افکار عمومی در آمریکا به طور گسترده اعمال برخی کنترل‌ها در زمینه داشتن و حمل اسلحه در این کشور را خواستار است.

پیت بودجج  شهردار شهر ساوث بِند  در ایالت ایندیانا و یکی از نامزد‌های احتمالی حزب دموکرات آمریکا در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در نشستی در مرکز شهر دموین گفت: «اگر بیشتر آمریکایی‌ها خواستار آن باشند که کاری انجام شود، ولی آن کار انجام نشود، بدین معناست که ما نیازمند اصلاحات اساسی (در کشورمان) هستیم.»

نشست مزبور، که شماری از نامزد‌های احتمالی حزب دموکرات  در آن حضور داشتند، یک هفته بعد از آن برگزار شد که در دو حادثه مرگبار تیراندازی در ایالت‌های تگزاس و اوهایو ده‌ها آمریکایی کشته و زخمی شدند.

به دنبال این حوادث مرگبار بود که بحث‌ها در خصوص موضوع حق داشتن اسلحه در آمریکا بار دیگر در کانون توجه افکار عمومی قرار گرفت. نامزد‌های انتخاباتی در این نشست به ایراد سخنرانی و ارائه پاسخ به پرسش‌های مطرح شده از سوی اعضای گروه موسوم به «مادران خواستار اقدام»  پرداختند.

برخی از پرسش کنندگان در حالی که اشک می‌ریختند از تاثیرات بسیار ناخوشایند خشونت‌های مسلحانه بر زندگی و خانواده هایشان سخن می‌گفتند. سناتور نیویورکی کرستن جیلیبرند  یکی دیگر از این نامزدها، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که چگونه می‌توان از تحقیر بیماران روانی اجتناب ورزید، در حالی که رئیس جمهور آمریکا در واکنش به تیراندازی‌های مرگبار اخیر در تگزاس و اوهایو بار‌ها بیماران روانی را عامل این حوادث معرفی کرده است، گفت ترامپ یک دروغگوست.

وی تصریح کرد بسیاری از مردم که از بیماری‌های روانی رنج می‌برند رفتار خشونت آمیز از خود بروز نمی‌دهند. جیلیبرند افزود: «ترامپ بار دیگر تلاش کرد به مردم (آمریکا) دروغ بگوید. او تلاش می‌کند توجه افکار عمومی را منحرف نماید. او سعی می‌کند از پذیرش آن چه برای این ملت رخ داده است شانه خالی کند.»

شماری از شرکت کنندگان در رقابت‌های درون حزبی حزب دموکرات آمریکا از زمان وقوع حوادث مرگبار تیراندازی در ایالت‌های آمریکا به ارائه طرح‌ها و برنامه‌های خود در زمینه کنترل حمل سلاح در این کشور روی آورده اند. روز شنبه، دموکرات‌ها عمدتا بر ضرورت کنترل پیشینه افراد دارای مجوز حمل اسلحه و رفع کاستی‌های موجود در این زمینه تاکید ورزیدند. اکثر نامزد‌های انتخاباتی حزب دموکرات خواستار اصلاحات و شفاف سازی در زمینه منابع مالی رقابت‌های انتخاباتی شدند تا از اعمال نفوذ «انجمن ملی اسلحه» در انتخابات بکاهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار