از فتح سه گانه و نایب قهرمانی در جام جهانی تا پست مدیریتی در باشگاه اوترخت

وسلی اسنایدر، بازیکن سابق تیم ملی هلند روز گذشته از دنیای بازیگری خداحافظی کرد و در پست جدید خود در باشگاه اوترخت مشغول به کار شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، وسلی اسنایدر هافبک ۳۵ ساله هلندی پس از انجام ۱۳۴ بازی برای تیم ملی کشورش و نایب قهرمانی درجام جهانی ۲۰۱۰، روز گذشته (دوشنبه) از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و از این پس در کادر مدیریتی باشگاه اوترخت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

اسنایدر در دوران بازیگری خود همراه با رئال مادرید به قهرمانی لالیگا دست یافت. همچنین کسب قهرمانی سری آ، جام حذفی ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا همراه با اینتر میلان در فصل ۲۰۱۰_۲۰۰۹ از دیگر افتخارات باشگاهی این بازیکن به شمار می‌رود.

اسنایدر پس از خداحافظی از فوتبال، به کادر مدیریتی باشگاه اوترخت هلند اضافه شد.

وی در این باره گفت: اکنون از فوتبال بازنشسته شده ام و می‌خواهم در این مدت در جایی مناسب برای مرور خاطراتم باشم. من ارتباط خوبی با این شهر دارم و اینجا مکان مناسبی برای من است.

از سه گانه و نایب قهرمانی جام جهانی تا پست مدیریتی در باشگاه اوترخت

اسنایدر از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ در تیم آژاکس بازی می‌کرد و با این تیم افتخارات زیادی کسب کرد. پس از آن و در سال ۲۰۰۷ با مبلغ ۲۳ میلیون یورو به رئال مادرید پیوست و در اولین فصل حضور خود در سانتیاگو برنابئو به قهرمانی لالیگا دست یافت، اما اوج کار او در فصل ۲۰۱۰_۲۰۰۹ بود، زمانی که در اینتر میلان قدرتمند دوران خوزه مورینیو نقش یک بازیکن تاثیر گذار را ایفا می‌کرد و در پایان فصل با این تیم سه گانه قهرمانی را فتح کرد.

از سه گانه و نایب قهرمانی جام جهانی تا پست مدیریتی در باشگاه اوترخت

اسنایدر پس از دوران پر افتخار خود در اینتر میلان به گالاتاسرای و نیس فرانسه پیوست و سرانجام در الغرافه قطر از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

اسنایدر در بازی‌های ملی نیز با تیم ملی کشورش به فینال جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی صعود کرد و با شکست برابر اسپانیا به نایب قهرمانی رسید. وی در این جام جهانی عملکرد درخشانی داشت و پس از دیگو فورلان اروگوئه‌ای به عنوان دومین بازیکن برتر جام جهانی ۲۰۱۰ انتخاب شد. چهار سال بعد و در جام جهانی ۲۰۱۴ اسنایدر به تیم ملی هلند کمک زیادی کرد تا لاله‌های نارنجی باز هم به مرحله نیمه نهایی رسیده و با شکست تیم ملی برزیل به مقام سوم برسند.

از سه گانه و نایب قهرمانی جام جهانی تا پست مدیریتی در باشگاه اوترخت


بیشتر بخوانید:

دیگو فورلان از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

پیترکراوچ اعلام بازنشستگی کرد

غیبت نیمار در تمرینات تیم پاریسی/ ستاره برزیلی یک قدم به بارسا نزدیکتر شد

آرین روبن کفش‌ها را آویخت


انتهای پیام/

وسلی اسنایدر از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار