یک مقام دولتی کره جنوبی از دیدار محرمانه رؤسای اطلاعاتی دو کره پس از دیدار بی‌نتیجه رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در هانوی ویتنام خبر داد.

دیدار محرمانه روئسای سازمان‌های اطلاعاتی دو کره پس از دیدار ترامپ و کیم جونگ اون در هانویبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رؤسای سازمان‌های اطلاعاتی دو کره پس از نشست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، که در فوریه سال جاری میلادی در هانوی ویتنام برگزار شد، در این شهر دیداری محرمانه‌ با یکدیگر داشتند.

خبرگزاری یونهاب کره جنوبی امروز به نقل از یک مقام دولتی فاش کرد «سو هون» رئیس سرویس اطلاعات ملی این کشور، با «جانگ کوم-کول» همتای خود از کره شمالی، در ماه آوریل در هانوی دیداری محرمانه داشتند. بنا بر اعلام یونهاب، در این دیدار سو ابراز امیدواری کرده است دو کره روابط خود را بهبود ببخشند، اما دو طرف درباره نشست ترامپ و کیم گفت‌وگویی نکرده اند.

دور دوم مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره  کره میان ترامپ و کیم در اواخر ماه فوریه (اسفند) در پایتخت ویتنام برگزار شد. اگرچه این نشست با اهداف بزرگی آغاز شد، بدون هیچ توافقی به یکباره و خیلی زود به پایان رسید. در آن زمان، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، چون کره شمالی حاضر نیست تجهیزات هسته‌ای خود را در مناطق مورد نظر واشنگتن پاکسازی کند و در مقابل خواستار برداشته شدن تمام تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ است ما این زمان را برای امضای توافق مناسب ندیدیم.

در چند هفته گذشته نیز کره شمالی با انتقاد از رزمایش نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی دست به آزمایش‌های موشکی زده است. واشنگتن و سئول هر دو اعلام کردند موشک‌هایی که پیونگ یانگ آزمایش کرده از نوع کوتاه‌برد بوده، اما کره شمالی گفته چندین نوع موشک را آزمایش کرده است.

به دنبال این اتفاقات تنش در شبه‌جزیره کره افزایش یافته است. پیونگ یانگ ضمن اعلام مخالفت خود با رزمایش سالانه سئول و واشنگتن اعلام کرد کره جنوبی هزینه این اقدام خود را خواهد پرداخت. رئیس‌جمهور آمریکا نیز خبر داد از کیم نامه‌ای دریافت کرده که در آن رهبر کره شمالی از تمرینات نظامی آمریکا و کره جنوبی ابراز ناراحتی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار