سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی مدعی شد این کشور با سامانه پدافندی آمریکایی خود توان مقابله با موشک‌های کوتاه برد کره شمالی را دارد.

سئول: پدافند پاتریوت کره جنوبی قادر به مقابله با موشک‌های پیونگ یانگ استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی مدعی شد نیرو‌های ارتش این کشور قادرند با موشک‌های کوتاه بردی که کره شمالی در حال آزمایش آن است، مقابله کنند.

شبکه کی بی اس کره جنوبی به نقل از سخنگوی ریاست جمهوری این کشور گزارش داد: نیرو‌های نظامی ما با کمک سامانه‌های پدافند موشکی پاترویوت قادر به مقابله با موشک‌های کوتاه برد پیونگ یانگ هستند.

بنا به گفته این مقام دولتی کره جنوبی، سئول تسلیحات مشابه کره شمالی را در اختیار دارد. این مقام دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی افزود: ما چندین گام پیشتر از کره شمالی هستیم. گزارش‌های مبنی بر اینکه ما از نظر آمادگی عملیاتی از پیونگ یانگ عقب هستیم، نادرست است.

این اظهارات به دنبال آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی که مقامات سئول آن را موشک‌های کوتاه برد می‌دانند، صورت گرفت. پیشتر کره جنوبی اعلام کرد پیونگ یانگ در نمایش قدرتی در مقابل رزمایش مشترک نظامی واشنگتن-سئول، آنچه که به نظر دو موشک کوتاه‌بُرد بود را روز شنبه پرتاب کرد. همچنین یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی تهدید کرد تا زمانی که رزمایش نظامی مشترک میان آمریکا و کره جنوبی متوقف نشود، مذاکرات دو کره ادامه نخواهد داشت.

آزمایش موشکی روز شنبه کره شمالی دومین مورد در هفته گذشته و پنجمین آزمایشی است که از ۲۵ جولای تاکنون انجام شده است. پیونگ یانگ این آزمایش‌ها را هشداری برای آمریکا و کره جنوبی اعلام کرده تا رزمایش نظامی مشترک خود را متوقف کنند. پیونگ یانگ همچنین اعلام این رزمایش نقض توافق ژوئن ۲۰۱۸ میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار