کره شمالی هشدار داد کره جنوبی اجازه حضور در هر گونه مذاکرات مستقیم با آمریکا در آینده را نخواهد داشت.

کره شمالی به کره جنوبی درباره هرگونه مداخله در مذاکرات پیونگ‌یانگ-واشنگتن هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی‌ان‌ان، کره شمالی تهدید کرد اجازه حضور کره جنوبی را در هر گونه مذاکرات مستقیم با آمریکا در آینده نخواهد داد. این تهدید از سوی رسانه‌ها در کره شمالی مطرح شد که در حال انتقاد از کره جنوبی به سبب میزبانی یک رزمایش نظامی با واشنگتن هستند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز یکشنبه بیانیه‌ای را از سوی «کوون جونگ گون» مدیرکل اداره امور آمریکا در وزارت امور خارجه کره شمالی در این باره منتشر کرد. در این بیانیه، برنامه کره جنوبی برای برگزاری هر گونه رزمایش نظامی محکوم و همچنین به سخنان اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با آزمایش موشک‌های کوتاه برد از سوی پیونگ یانگ اشاره شده است. این بیانیه یک روز پس از پنجمین آزمایش موشکی کوتاه برد کره شمالی ظرف چند هفته منتشر شد.

کوون در این بیانیه کره جنوبی را به تلاش برای پنهان کردن هدف برگزاری این رزمایش‌ها از طریق تغییر نام آن‌ها متهم کرد. این مقام کره شمالی اعلام کرد: "این یک محاسبه اشتباه است اگر که آن‌ها فکر کنند تغییر نام یک رزمایش می‌تواند سبب تغییر ماهیت تهاجمی آن شود." در این بیانیه همچنین آمده است: " با آن که ما می‌خواهیم در آینده وارد گفت‌وگو شویم، این گفت‌وگو منحصرا بین کره شمالی و آمریکا برگزار خواهد شد نه بین کره شمالی و کره جنوبی."

این در حالی است که روز شنبه، ترامپ در توئیتر خود نوشت به دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی "در آینده‌ای نه چندان دور" چشم دارد. اما او به جزییات بیشتری در ارتباط با پیشرفت‌ها درباره برگزاری یک نشست دیگر بین خود و رهبر کره شمالی اشاره نکرد. ترامپ یک روز قبل‌تر اعلام کرد نامه‌ای "بسیار زیبا" از سوی کیم دریافته کرده است.

ترامپ در گفت‌وگو با خبرنگاران این نامه سه صفحه‌ای را "بسیار مثبت" توصیف و به برخی از محتوای آن اشاره کرد. ترامپ آزمایش‌های موشکی کره شمالی را کم اهمیت جلوه داد. کره شمالی این آزمایش‌ها را در اعتراض به برگزاری رزمایش‌های مشترک بین آمریکا و کره جنوبی انجام داد.

انتهای پیام/

کره جنوبی اجازه حضور در مذاکرات کره شمالی و آمریکا را ندارد

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار