عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان و روانشناس، عدم شناخت، سن بالا و رواج ازدواج‌های اینترنتی را از عوامل دخیل در طلاق‌های زودرس خواند.

ازدواج‌های اینترنتی طلایه دار طلاق‌های زودرس/آموزش‌های پیش از ازدواج جدی گرفته شودبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تقی ابوطالبی احمدی عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان و روانشناس، با اشاره به افزایش روزافزون آمار طلاق به ویژه در سال‌های ابتدایی زندگی، گفت: متاسفانه افزایش سن ازدواج خود عاملی برای رشد آمار طلاق شده، زیرا افراد دیگر تحمل و سازش کافی را در سن بالا ندارند.

وی با تاکید بر اینکه از دیگر عوامل منتیج به طلاق می‌توان مباحث اقتصادی باشد، تصریح کرد: متاسفانه شیوع ازدواج‌های خیابانی و اینترنتی نیز از دیگر عواملی است که به علت ناپختگی و شناخت ناکافی به افزایش طلاق در جامعه دامن زده است.

ابوطالبی با بیان اینکه آموزش‌های پیش از ازدواج در کشور جدی گرفته نمی‌شود و متاسفانه هزینه‌ای برای مشاوره‌های این چنینی نیز از سوی خانواده‌ها نمی‌شود، افزود: در حال حاضر افراد بینشی از جنس مکمل نداشته و با تصورات واهی به ازدواج تن می‌دهند که نتیجه آن برآورده نشدن نیاز‌ها و سرخوردگی و در نتیجه طلاق است.

وی با تاکید بر اینکه اگر دولت با برنامه مداری سن ازدواج را کاهش دهد در بسیاری از حوزه‌ها معضلات اجتماعی کاهش می‌یابد، گفت: در سن پایین‌تر به طور حتم تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها کاهش یافته و افراد سازش بیشتری خواهند داشت از این رو ابتدا باید ریشه‌های بروز طلاق زودرس شناسایی و پس از آن اقدام به درمان آغاز شود.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه کمرنگ شدن نقش خانواده‌ها در ازدواج جوانان خود دلیلی بر افزایش آمار طلاق است، افزود: از طرفی کمرنگ شدن نقش خانواده در پیش از ازدواج و از طرف دیگر نقش پررنگ و مداخلات زیاد آن‌ها پس از ازدواج به طلاق‌های بسیار منجر شده است.

وی ادامه داد: ازدواج مهم‌ترین تصمیم زندگی هر کسی است از این رو باید با استفاده از مشاوره‌های تخصصی زمینه ازدواج موفق‌تر فراهم شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۸ دی ۱۳۹۸
عزیزم مشکل این نیست مشکل برمیگرده ب دورغهای اول زندگی ونداشتن شناخت ازهم پنهان کاری رفتارخودازهمدیگرو...
آخرین اخبار