کارشناس والیبال کشورمان گفت: تیم ملی ایران مقابل روسیه بازی خوبی را ارئه داد و به امید خدا سهمیه المپیک را کسب خواهد کرد.

جمشید حمیدی کارشناس والیبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شکست تیم ملی والیبال کشورمان مقابل روسیه در انتخابی رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ ژاپن اظهار کرد: ابتدا باید بگویم که تیم ما ۳ ست باخت، اما والیبال خوبی را بازی کرد. این باخت آن طوری  بد نبود که آبروی ما را به حراج بگذارد، تیم ما نشان داد که می‌تواند در سطح اول والیبال جهان بازی کند، این که چرا تداوم ندارد یک بحثی است، اما هر تیم با ۲ الی۳ بازیکن نمی‌تواند موفق باشد و  باید ۶ بازیکن خوب داشته باشد، ما در بازی با روسیه بیشتر متکی به سعید معروف، امیر غفور و محمد موسوی بودیم و بقیه بازیکنان ما نتوانستند منانند این افراد بازی کنند، البته بازیکنان دیگر ما هم زحمت کشیدند، اما در مجموع یک تیم کامل نبودیم.

او افزود: یکی از عیب‌های ما این بود که در تاکتیک سرویس فرصت‌های زیادی را به هدر دادیم و معلوم نبود که هدفمان چیست. آیا می‌خواستیم با سرویس‌های پرشی - ریسکی تیم حریف را تحت فشار بگذاریم یا می‌خواستیم با سرویس‌های تاکتیکی جلو برویم؟ به نظرم ما می‌توانستیم با سرویس‌های تاکتیکی و پرشی - موجی کارمان را جلو ببریم و روسیه را تحت فشار قرار دهیم، روس‌ها نشان دادند وقتی ما سرویس هایمان را بهتر می‌زنیم آن‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند.  

کارشناس والیبال کشورمان ادامه داد: تیم روسیه نیمکت خوبی داشت، زیرا این تیم در مسابقات لیگ جهانی امسال و مسابقات مختلف از بازیکنان جوان و جدید خود استفاده کرد و ما دیدیم که بازیکن جوان این تیم آن قدر عملکرد خوبی داشت که میخایلووف حتی برای یک پوئن به میدان نیامد ، حال ما کدام بازیکن را داریم که بتواند بازیکنانمان را تحت فشار قرار دهد و یا هم طراز آن‌ها باشد تا خیالمان راحت باشد؟  

حمیدی افزود: دلیل این مسئله به نقطه ضعفی باز میگردد که کولاکوویچ از ۲، ۳ سال قبل داشت و آن هم نبود باور به جوان‌ها و حضور افرادی در فدراسیون که به این مربی خط غلط می‌دهند و اجازه ندادند که این مربی چیزی که ما می‌خواهیم را بر آورده کند.  

برای کسب سهمیه در آسیا مشکلی نخواهیم داشت 

کارشناس والیبال کشورمان درباره شانس ایران در جمع تیم‌های آسیایی برای المپیکی شدن بیان داشت: ما در تیم‌های آسیایی مشکلی نخواهیم داشت البته استرالیا تیم خوبی دارد و در سرویس‌ها قدرت دارد و می‌تواند برای ما سخت باشد، زیرا این تیم چند بازیکن دارد که در خارج از لیگ این کشور بازی می‌کنند.  

او افزود: ما در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال هم با تیم‌های چین، استرالیا و ژاپن بازی کردیم و مقابل آن‌ها به پیروزی رسیدم، در مجموع حریفانی مثل کره و چین نمی‌توانند برای ما حریف جدی و خطرناکی باشند به شرط این که از همین حالا شرایط روحی روانی را فراهم کنیم، بازیکنان مصدوم را مداوا کنیم. اعتقادم این است که در این مسابقات به بازیکنان جوان میدان بدهیم البته این مسابقات هم سخت است و ما می‌توانیم برای مسابقات گزینشی المپیک در چین جام جهانی را به چین بدهیم و دائم به دنبال کاپ نباشیم ما از گذشته و حدود ۶۰ سال پیش مدال و کاپ می‌گرفتیم، ژاپن یک زمانی قهرمان المپیک بوده است، اما الان کجاست؟ ما باید روی جوان‌ها و نسل جوانمان سرمایه گذاری کنیم و آینده مان را توسعه دهیم، معتقدم فدراسیون والیبال به شورای فنی نیازمند است. کولاکوویچ هم هرچند نمره قبولی نگرفت، اما حالا زمان مناسب برای اخراج او نیست.


بیشتر بخوانید:

کارخانه: بازیکنان جوان و خوبی داریم/ اختلاف زیادی با تیم ملی والیبال روسیه نداریم

ایران - روسیه/ کار سخت سروقامتان مقابل تزار‌های پرافتخار

تیم ملی والیبال ایران ۰ - روسیه ۳ / سهمیه المپیک به تعویق افتاد/ پایان کار سرو قامتان در سرزمین تزار‌ها


انتهای پیام/ 

اظهارات حمیدی در خصوص دیدار والیبال ایران و روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار