یک رکاب زن به منظور حفظ حقوق حیوانات و توجه عمومی به محیط زیست چهار جهت اصلی کشور را رکابزنی کرده است، در آخرین روز از این اقدام سبز خود به مشهد رسید.

استقبال از سفیر صلح با طبیعت در مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ضمن تجلیل از اقدام ارزشمند این جوان رکابزن گفت: هر چند درخراسان رضوی شاهد اتفاقاتی بوده ایم که گواه از حضور جوامع محلی درکنار متولیان محیط زیست است، اما بی مهری به طبیعت و حیات وحش هنوز هم در اقصی نقاط کشور به چشم می‌خورد و به نظر می‌رسد آگاهی بخشی و فرهنگ سازی مهمترین رکن برای پیشگیری از اقدامات مخرب زیست محیطی است.

او ادامه داد: حیات وحش سرمایه‌ای غیر قابل قیمت گذاری است و جبران آسیب‌های وارده به محیط زیست امکان ناپذیر است و بهترین راه برای حمایت جوامع از این سرمایه بی بدیل، اقدامات امید بخشی است که از سوی جامعه ورزشکاران طرفدار محیط زیست در دفاع از حقوق تنوع زیستی به ثمر می‌نشیند.

بابک شادابی فعال محیط زیست که رکابزنی را از یکسال پیش از تهران به سمت چهار نقطه شمالی، جنوبی، شرقی و غربی کشور آغاز کرده بود در آخرین روز از این پروژه، رکابزنی خود را در مشهد با زیارت حضرت ضامن آهو (ع) به پایان برد.

این دوچرخه سوار ۴۰ ساله که ضمن ادای احترام به حق حیات حیوانات، مروج گیاهخواری است گفت:همه انرژی من از طبیعت است و طی آخرین برنامه رکابزنی خود، بر موضوع نذر طبیعت و جلب حمایت مردمی برای ایجاد فرهنگ طبیعت دوستی بسیار تلاش کرده وافراد زیادی ر ابا خود همراه کرده ام.

شادابی که دربدو ورود، خود را رکابزن وگانیسم (گیاهخوار) معرفی کرد، در دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: برای دفاع از حقوق حیوانات مسیر‌های بسیاری را پیموده ام و هم اکنون با هدف اعتراض به رفتار ناشایست و تاسف باری که با بی رحمی بر توله خرس سوادکوه اتفاق افتاد، رکابزنی خود را بسوی بارگاه مطهر ضامن آهو (ع) آغاز کردم و امام هشتم طلب حمایت از همه گونه‌های حیات وحش را دارم.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

حفظ محیط زیست با رکاب زنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار