ورود بانک ها به عرصه اجراء سیستم پولی و مالی باعث مشکلات فراوانی شده که اصلاح این نظام یک ضرورت است.

ضرورت اصلاح نظام بانکداری و مالیاتی کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشستی با اصحاب رسانه گفت: بانک‌ها به جای اینکه به بانکداری بپردازند به حوزه اجرا در سیستم پولی و مالی ورود کردند و در کنار آن روش گرفتن مالیات و فرار‌های مالیاتی نیز باعث تضعیف چرخش نقدینگی در کشور شده است.

او تصریح کرد: بانک‌ها سپرده‌ها را از مردم دریافت و به جای آن سود پرداخت می‌کنند و این باعث بالا رفتن نرخ تورم می‌شود، هر چند بخشی از این سپرده‌ها توسط بانک‌ها به فعالیت‌های اقتصادی بانک‌ها اختصاص داده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه اجرا در کشور تحت مدیریت قوه مجریه است و بانک مرکزی نیز زیر نظر قوه مجریه عمل می‌کند، بنابراین طرح استقلال بانک مرکزی از قوه مجریه به زودی به صحن مجلس می‌آید تا زیر فشار قوه مجریه اقداماتی انجام ندهد که منجر به مشکلات اخیر شود.

باستانی افزود: پس از استقلال بانک مرکزی از قوه مجریه این نهاد تحت نظارت سه قوه فعالیت خواهد کرد.

او تصریح کرد: اصلاح نظام مالیاتی کشور دومین قدمی است که باید برداشته شود، زیرا هم اکنون روش گرفتن مالیات و فرار‌های مالیاتی باعث تضعیف حوزه نقدینگی کشور شده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه مدیریتی کشور باید به سمت سیستمی شدن حرکت کند، زیرا افراد زیادی در کشور از این بی سیستمی استفاده می‌کنند و در مقابل آن افراد زیاد دیگری هم برای گرفتن بودجه باید به طرق مختلف در تکاپو و جنگ باشند.

انتهای پیام//م.ی
 
 

حرکت حوزه مدیریت کشور به سمت سیستمی شدن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.