سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت:برای رفع بسیاری از مشکلات باید اختیارات استاندار خراسان رضوی افزایش یابد.

رفع بسیاری از مشکلات نیازمند افزایش اختیارات استاندار استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  حسین مقصودی سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان رضوی در نشست مشترک شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون اول رئیس جمهور در تالار شهر مشهد برگزار شد، گفت: درخواست داریم که تفاهم نامه سال گذشته با موضوع اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به‌کمیته امداد امام خمینی (ره) برای توانمندسازی مددجویان اجرایی شود.

او با بیان اینکه حجم سپرده‌های بانکی در استان خراسان رضوی به حدود ۹۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد، تصریح کرد: چرا نسبت به تمرکززدایی و واگذاری اختیارات به مدیران استانی اقدام نمی‌شود تا تولیدکننده و صنعتگر ما برای دریافت یک وام با رقم اندک مجبور نباشد به‌پایتخت برود.

سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: با وجود اینکه خراسان رضوی از نظر وسعت، استانی بزرگ محسوب می‌شود و جمعیت بالایی دارد، اما تنها ۵ درصد بودجه کشور را داراست و برای اصلاح اعتبارات باید اقدام ویژه‌ای صورت گیرد.

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این نشست افزود: یکی از مهمترین الزامات تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همکاری و همگامی همه ارکان حاکمیت است و در این زمینه انتظار می‌رود که اختیارات لازم به استان‌ها واگذار شود.

او تصریح کرد: علت تمرکز مسئولیت ها، اختیارات و مسائل مالی در تهران باید مشخص شده و با ارزیابی شرایط موجود، در راستای تمرکززدایی و تفویض اختیارات به مسئولان استانی گام برداشته شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم حق دارند که از نحوه هزینه کرد مالیات پرداختی اطلاع پیدا کنند، اما اکنون در این زمینه شفافیت لازم وجود ندارد.

الگوی مثلث توسعه اقتصادی توفیقات بسیاری دارد

کلایی شهردار مشهد هم در این نشست افزود: مدیریت شهری مشهد به عنوان اولین معین اقتصاد مقاومتی در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، مسئولیت توسعه شهرستان مشهد را در ۶ ماه گذشته برعهده گرفته و تمام توان و امکانات خود را در اختیار الگوی مثلث قرار داده است.

او تصریح کرد: به عنوان مسئول دستگاهی که تمام توان خود را در اختیار الگو قرار داده است، باور داریم که الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی می‌تواند توفیقات بسیاری داشته باشد، اما باید سطح تعامل و همکاری دستگاهه‌های اجرایی افزایش یابد.
 
انتهای پیام//ج.ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.