همایش تخصصی روش‌های نوین تعلیم و تربیت با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب در مکتب نرجس (علیهالسلام) مشهد برگزار شد.

همایش تخصصی روش‌های نوین تعلیم و تربیت با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، خانم پروفسور کرمانی در این همایش گفت: تنها مسئولیتی که جایگزین و بدل ندارد "مادر" است به همین جهت ما با همه فعالیت‌های خانم‌ها موافقیم، اما بی شک مادری، فرزندآوری و تربیت جایگزین ندارد.

او تصریح کرد: ارتباط جایگاه مادر و بیانیه گام دوم بسیار مهم است و باید بگویم که ابزار تحقیق روش‌های نوین تعلیم و تربیت، به دست زن است و مادران هستند که نسل آینده را تربیت می‌کند.

پروفسورکرمانی گفت: از ویژگی‌های انقلاب اسلامی می‌توان به سه عرصه و سه ضلع مثلث، حاکمان و جامعه نخبگان، اراده ملی، اشاره کرد.

او افزود: دنیای استکبار اکنون به این نتیجه رسیده است که از طریق فرهنگ و علوم انسانی می‌تواند نتیجه بگیرد و این در حالیست که انقلاب اسلامی ایران به دومین مرحله خودسازی در جامعه پردازی و تمدن سازی وارد شده است و تا به خودسازی نرسیم به هیچ جا نمی‌رسیم.

او تصریح کرد: رهبری در ۴۰ سالگی انقلاب بیانیه گام دوم را بیان کردند که به معنای رسیدن به بلوغ در بینش اسلامی است و در این مقطع دیگر انجام دادن خطا پذیرفتنی نیست.

پروفسور کرمانی گفت: علم و پژوهش، معنویت و اخلاق و اقتصاد سه ضلع یک مثلث هستند اگر علم و پژوهش باشد و اقتصاد هم باشد، ولی معنویت نباشد هیچ فرقی با غربی‌ها نداریم.

کرمانی افزود: معنویت و اخلاق، جهت دهنده همه حرکت‌ها و نیاز اصلی جامعه، فردی و اجتماعی است.

او تصریح کرد: تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی، زیان‌هایی در عرصه‌های مختلف به کشور و ملت زده است و مقابله با آن جهادی همه جانبه و هوشمندانه می‌طلبد که بار آن به دوش شما جوان هاست. انقلاب ما یک موجود زنده و پایا، دائم رو به کمال است و نیاز به مراقبت و همدلی همه افراد جامعه دارد.
 
انتهای پیام//م.ی
 

 

بلوغ ارزش های دینی در ۴۰ سالگی انقلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.