مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: آینده به دستان جوانان کشور ساخته می‌شود و مقام معظم رهبری با طرح بیانیه گام دوم انقلاب حرکتی عقلانی را نشان دادند.

آینده کشور در دست جوانان / معنای بیانیه گام دوم انقلاب رفع خطا‌های ناخواسته گذشته است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با حضور در سلسله برنامه‌های "طرح ولایت" در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: بیانیه گام دوم انقلاب بدان معنا است که نقاط مثبت انقلاب اسلامی را باید ادامه داد و خطا‌هایی که ناخواسته انجام شده برطرف شوند.

او خطاب به دانشجویان تصریح کرد: آینده انقلاب در دستان شما است، لذا باید برای خطا‌هایی سهوی که قبلا اتفاق افتاده راهی صحیح به منظور جبران و اصلاح آن پیدا کرد، زیرا همه در مقابل انقلاب مسئول هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در این فرصت بیاندیشید که چه کار‌هایی باید انجام شود و یا نیاز به برطرف کردن دارد و اگر قسمتی را متوجه نشدیم از افراد متخصص که مورد تائید مقام معظم رهبری هستند سوال گردد تا اشتباهات قبل تکرار نشوند.

آیت الله مصباح افزود: ریشه سکولاریسم و تفکیک دین از سیاست در اسلام به زمان وفات پیامبر (ص) باز می‌گردد که دین را از سیاست جدا کردند، مردم برای پرسش‌های دینی خود به حضرت امیر المومنین علی (ع) رجوع می‌کردند و برای احکام دینی خود به خلفا رجوع داشتند.

او تصریح کرد:هنوز این پرسش برای بعضی از افراد مطرح است که آیا دین باید در امور سیاسی شرکت کند یا خیر و حتی در سالیان پیش بعضی از مراجع تقلید فقط به خاطر اینکه مواضع سیاسی خود را مطرح می‌کردند، مردم به آن‌ها رجوع نمی‌کردند.

بیست و چهارمین دوره آموزشی "طرح ولایت" برای دانشجویان با هدف کادرسازی به منظور تحقق گام دوم انقلاب ۱۷ تیر تا هفتم شهریور ماه در مشهد ادامه دارد.

انتهای پیام//م. ن

برگزاری دوره آموزشی طرح ولایت در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.