دبیر نخستین جشنواره مطبوعات داراب گفت: از ۲۱۰ اثر ارسالی اهالی مطبوعات به دبیرخانه جشنواره این شهرستان ۱۸۵ اثرداوری می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد سیاره دبیر نخستین جشنواره مطبوعات و پایگاه‌های خبری داراب بیان کرد: از آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره مطبوعات داراب، ۲۵ اثر صلاحیت شرکت در جشنواره را نداشته و در نهایت ۱۸۵ اثر مورد داوری قرار می‌گیرند.

او تصریح کرد: این جشنواره با حضور مطبوعات و پایگاه‌های خبری که مبدا آن‌ها در داراب است برگزار می‌شود و نشریات عصر داراب، داراب امروز، منشور داراب و شهر آزاد در این رقابت شرکت کرده‌اند.

سیاره ادامه داد: نخستین جشنواره مطبوعات با رویکرد آماده‌سازی و ایجاد زمینه پویایی و نشاط مطبوعاتی و افزایش رقابت موثر و مطلوب برای توسعه فعالیت رسانه‌ای برگزار شده است.

دبیر نخستین جشنواره مطبوعات داراب با اشاره به اینکه هیئت برگزاری جشنواره برای بهبود کیفیت عملکرد از نظرات شورای مشورتی که متشکل از افراد متخصص و توانمند در حوزه مطبوعات و رسانه هستند بهره می‌گیرد، افزود: یونس یعقوبی به عنوان مدیر جشنواره، محمد سیاره دبیر جشنواره، احد یعقوبی مسئول پشتیبانی، ایمان خاکسار کمیته تبلیغات و مستندسازی همچنین حسن حقیری مسئول کمیته تشریفات نخستین جشنواره مطبوعات داراب هستند.

او اضافه کرد: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ دو میلیون ریال، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون ریال و تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ پانصد هزار ریال جوایز نفرات اول تا سوم نخستین جشنواره مطبوعات داراب است.

دبیر نخستین جشنواره مطبوعات داراب با اشاره به برپایی کارگاه یک روزه عکس خبری به عنوان بخش جنبی جشنواره مطبوعات اظهار کرد: به مناسبت هفته خبرنگار، یک کارگاه یک روزه اصول و مبانی عکاسی و عکاسی ژورنالیستی با حضور باقر خدادوست مدرس دانشگاه و کارشناس امورسینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

او تاکید کرد: در کارگاه شش ساعته که روز ۱۶ مرداد ماه امسال در سالن نگارخانه داراب برپا شد، ۵۰ تن از علاقه‌مندان به هنر عکاسی شرکت کردند و موضوعاتی از جمله ساختار عکس و عکاسی، اصول و مبانی عکاسی ژورنالیستی و شناخت دوربین عکاسی مورد بررسی قرار گرفت.

سیاره بیان کرد: این جشنواره با محوریت موضوعاتی از جمله رونق تولید، حقوق شهروندی، محیط زیست و بحران آب و در بخش ویژه داراب -پایتخت گردشگری جنوب شرق و جنوب فارس، معرفی و حفاظت میراث فرهنگی شهرستان داراب در تاریخ ۵ مرداد اعلام فراخوان کرد و شرکت‌کنندگان از ۸ تا ۱۲ مرداد ماه امسال برای ارسال آثار فرصت داشتند.

فراخوان جشنواره در قالب سرمقاله، مقاله، یادداشت، تیتر، مصاحبه، گزارش خبری، گزارش تصویری و صفحه‌آرایی بوده و شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف آثار خود را ارائه داده‌اند همچنین مراسم اختتامیه با اعلام نتایج در روز چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ت

رقابت ۱۸۵ اثر در نخستین جشنواره مطبوعات داراب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار