با ابلاغ اعتبارات ۵۶۲ میلیارد تومانی تملک دارایی سرمایه‌ای سال ۹۸ استان کرمانشاه، سهم هر شهرستان از این اعتبارات مشخص شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،جلسه شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه با دستور کار توزیع بودجه سال ۹۸ آغاز به کار کرد و با ابلاغ اعتبارات ۵۶۲ میلیارد تومانی تملک سرمایه‌ای (عمرانی) استان در این بخش، سهم هر شهرستان از محل این اعتبارات مشخص و به تصویب رسید.

حبیب الله وفایی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با اشاره به ابلاغ بودجه امسال استان، گفت : بودجه در دو بخش اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای به استان ابلاغ شده که رقم آن در بخش تملک دارایی سرمایه‌ای استان ۵۶۲ میلیارد تومان است.

وی افزود: این اعتبارات (عمرانی) از سه منبع اعتبارات استانی، درآمد‌های ناشی از صادرات نفت و گاز و اعتبارات متوازن تامین می‌شود که به ترتیب رقم آن در بخش استانی ۱۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، در بخش درآمد‌های ناشی از صادرات نفت و گاز ۹۲.۶ میلیارد تومان و در بخش اعتبارات متوازن ۳۵۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

وفایی در خصوص نحوه هزینه کرد اعتبارات این سه بخش، گفت: اعتبارات استانی باید بر اساس شاخص‌های مصوب شده در استان توزیع شود و اعتبارات درآمد‌های ناشی از صادرات نفت و گاز نیز بر اساس شاخص‌های توسعه نیافتگی توزیع شده و باید صرف نقاط کمتر توسعه یافته شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه گفت: اعتبارات متوازن نیز برای پروژه‌های نیمه تمام و بخش‌هایی که با میانگین کشوری فاصله دارد باید هزینه شود و شاخص‌ها در محل هزینه کرد این دسته اعتبارات مشخص بوده و اجازه جابجایی ریالی از آن را نداریم.

وفایی رویکرد هزینه کرد اعتبارات تملک دارایی امسال استان را ایجاد اشتغال گسترده با حفاظت و صیانت از اشتغال موجود عنوان کرد وافزود: افزایش کارایی بودجه و افزایش انضباط و شفافیت در بودجه نیز از دیگر رویکرد‌ها در هزیه کرد بودجه امسال خواهد بود.

این مسئول هدف از اتخاذ این رویکرد‌ها را نزدیک شدن به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و کاهش نرخ بیکاری استان به میزان شش درصد طی سه سال آینده عنوان کرد که در سال اول کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان هدفگذاری شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه افزود: معیار هزینه کرد این اعتبارات نیز سند اقتصاد مقاومتی، سند اشتغال و سند رونق تولید خواهد بود.

او با بیان اینکه کار کارشناسی دقیقی بر روی توزیع بودجه امسال استان صورت گرفته گفت: در بخش توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان بین شهرستانها، با توجه به شاخص‌های متعدد بیشترین سهم با اختصاص ۴۴.۱۳ درصد اعتبارات به شهرستان کرمانشاه اختصاص داده شده و اسلام آباد غرب با سهم ۷.۶۸ درصدی و هرسین با سهم ۵.۶۸ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

به گفته وفایی سهم شهرستان پاوه از محل این اعتبارات ۴.۱۱ درصد، ثلاث باباجانی ۲.۷۵ درصد، جوانرود ۴.۹ درصد، دالاهو ۲.۵۵ درصد، روانسر ۳.۵۲ درصد، سرپل ذهاب ۴.۹۷ درصد، سنقر و کلیایی ۴.۶۲ درصد، قصرشیرین ۱.۸۵ درصد، کنگاور ۳.۸۵ درصد، گیلانغرب ۴.۱۳ درصد و صحنه ۴.۹۲ درصد است .

 

 

انتهای پیام/د

دستور کار توزیع بودجه

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.