صالحی نیا مطرح کرد؛

اشتغال ۲۱۰ سرمایه گذار خارجی در واحد‌های صنعتی

معاون وزیر صمت گفت: با وجود ۱۱۰ واحد صادراتی در کشور ۲۱۰ سرمایه گذار خارجی در بخش صنعت مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن صالحی نیا معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در نشست خبری حمایت از صنایع کوچک گفت: در واحد‌های صنعتی تامین زیر ساخت‌ها یکی از شاخص‌های مهم ما است.

وی ادامه داد: با مدیریت جهادی و عزم ملی و تعامل و همکاری می‌توان زمینه‌ساز حضور سرمایه‌گذاران در بخش صنعت را فراهم و بستر‌های لازم برای پیشرفت کشور را مهیا کرد.


صالحی نیا افزود: این سازمان و شرکت‌های تابعه با توجه به بسترسازی صنعت و حمایت از تولیدکنندگان نقشی مهم را در توسعه صنعت کشور ایفا کرده و با توجه به ایجاد اشتغال در واحد‌های تولیدی برای جوانان می‌توان از این نهاد به عنوان اهرمی مهم در توسعه اقتصادی و رفع مشکلات نام برد.


بیشتر بخوانید: نهضت ساخت داخل تنها مختص قطعات یا ماشین آلات نیست


معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۰۰ واحد صادراتی داریم که از این تعداد سهم صادرات آن ۴ میلیون دلار بوده و ۲۱۰  سرمایه گذار خارجی در صنعت‌های ما مشغول کار هستند.

صالحی نیا با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش سرمایه صندوق ضمانت صنایع کوچک، گفت: در حال حاضر سرمایه این صندوق ۱۱۰ میلیارد تومان است که تا پایان تابستان به دو برابر یعنی ۲۲۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه مصوبات مربوط به این موضوع در مجمع عمومی تهیه و برای سازمان مدیریت ارسال شده و آن‌ها نیز قول تأمین منابع مالی را داده‌اند، افزود: بخشی از مکاتبات درون سازمان مدیریت انجام شده و تا پایان تابستان به نتیجه خواهد رسید.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: با ۲ برابر شدن سرمایه صندوق می‌توانیم بیش از ۵ تا ۶ برابر میزان سرمایه، تضمین تسهیلات انجام دهیم.

صالحی نیا با اشاره به وجود ۴۳ هزار و ۶۵۰ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ادامه داد: ۷۷.۵ درصد این رقم یعنی حدود ۳۳ هزار و ۸۰۰ واحد فعال و ۹۸۰۰ واحد نیز غیرفعال هستند.

۴۰ درصد از واحد‌ها تا ۵۰ درصد ظرفیتشان فعال است

معاون وزیر صمت افزود: از میان واحد‌های فعال، حدود ۴۰ درصد از واحد‌ها تا ۵۰ درصد ظرفیتشان فعال است که ۳۰ درصد میان ۵۰ تا ۷۰ درصد فعال و ۳۰ درصد نیز از ۷۰ درصد به بالا فعالیت دارند‌

معاون وزیر صمت تصریح کرد: در حال حاضر امسال برنامه فعال سازی ۱۳۵۰ واحد از ۹۸۰۰ واحد غیرفعال را در دست اجرا داریم که از این رقم ۲۰۰ واحد فعال شده اند و مابقی نیز به مرور فعال می‌شوند.

صالحی نیا ادامه داد: ایجاد واحد‌های جدید تولید قطعات خودرو و لوازم خانگی در شهرک‌های صنعتی یکی دیگر از برنامه‌های ما است به طوری که اخیرا تعداد واحد‌های فعال در زمینه تولید قطعه و مجموعه سازی در شهرک‌های صنعتی با تاکید بر تقویت داخلی سازی افزایش یافته است.

معاون وزیر صمت گفت: همچنین روش‌های حمایتی وزارت صنعت در مورد ممنوعیت واردات برخی کالا‌ها و توجه شرکت‌های تولیدکننده به کاهش قیمت تمام شده تولیدشان از محل داخلی سازی قطعات است یکی دیگر از برنامه‌های ما است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه انگیزه بیشتری برای ایجاد واحد‌های قطعه سازی در کشور ایجاد شده و بسیاری از واحد‌های تولیدی سعی دارند زنجیره تأمین قطعاتشان را ایجاد کنند.

صالحی نیا با اشاره به ایجاد ۴۶۶ خوشه صنعتی ادامه داد: این خوشه‌ها در ۹۷ پروژه متفاوت از جمله عسل، زعفران، فرش و ... در حال فعالیت است.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: در حال حاضر ۴۰ پروژه هم اکنون در دست اجراست و در سنوات آتی به خوشه‌های آن اضافه می‌شود.

وی بیان کرد:ما بیش از ۳۳ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی را برای شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی مورد حمایت قرار داده ایم و این واحد‌ها به شکل کنسرسیوم، خوشه و یا انفرادی در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار