دادستان کرمان گفت: ۱۶پرونده درخصوص استفاده از افراد به عنوان تبلیغات آرایشگاه‌های زنانه تشکیل شده که دراین قضیه به شکل جدی پی گیری می‌کنیم تا با این گونه مراکز برخورد شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  دادخداسالاری دادستان عمومی وانقلاب کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: وزارت نیرو درخصوص پرداخت حقابه جازموریان اقدام نکرده است.

او افزود: آب پشت سدهلیل تبخیرمی شود وبه حیوانات ودرختان زیر سد نمی رسد.

سالاری تصریح کرد: تالاب جازموریان هیچ آبی از هلیل دریافت نمی‌کند که اجحاف است.

او اظهارداشت:درخصوص انتقال آب از صفارود به کرمان نیز با توجه به مشکل آبرسانی در روستا‌های رابر وتامین آب۵۵ روستا با تانکر در نتیجه نباید این انتقال صورت بگیرد.

دادستان کرمان با اشاره به اینکه رودخانه مورد نظر در رابر خشک شده است بیان داشت:هرطرحی برای انجام پیوست زیست محیطی باید داشته باشد که این طرح فاقد این پیوست است.

دادستان کرمان با بیان اینکه تمام نقاط استان باید یکسان دیده شود گفت: با استاندار کرمان جلساتی داشتیم وخواهش کردیم استان کرمان را با یک نگاه ببینند.

او بیان داشت: از نظرما شرق و جنوب و غرب وشمال استان یکسان باید دیده می شود به طورمثال اگر روستا‌های جنوب کرمان را در تامین آب لحاظ نکنیم روستاها دچارخشکسالی شده و مهاجرت می‌کنند و تبدیل به معضلی بنام حاشیه نشین می‌شوند.

دادستان کرمان تصریح کرد:نگاه مدیران بایدجامع باشد وسهم هر شهر متناسب با نیازش پرداخت شود.

او تاکید کرد: درخصوص پروژه انتقال آب نگرانی ما حضور مشاوری با تجربه تلخ  سد گتوند در کنارپروژه انتقال آب کرمان است.

دادستان با بیان اینکه برای ساخت سدگتوند۴هزار میلیارد هزینه شد و در نهایت ۳میلیون تن نمک را به آب وارد کرد و به گفته رئیس محیط زیست بزرگترین خیانت زیست محیطی بود اظهارداشت: اینکه همان مشاور بخش مشاوره و یا پیمانکاری پروژه را در دست گرفته با توجه به تجربه تلخ سدگتوند از نظرما درست نیست.

سالاری بابیان اینکه آب سدگتوندازخلیج فارس شورتر است خواستار توجه جدی به  اجرا نشدن پروژه انتقال آب به کرمان شد.

دادستان کرمان درپاسخ به سوال خبرنگاران نیز درخصوص اجباری شدن استفاده ازکارت خوان درمطب پزشکان گفت: به شکل جدی پی گیری می‌کنیم که کارت خوان درمطب‌ها وجود داشته ومالیات نیز از این افراد اخذ شود.

اوبا تاکید براینکه نیازبه کمک اصحاب رسانه برای مطالبه گری داریم بیان داشت: ازهر طرحی که درزمینه تحول در دستگاه قضایی باشد استقبال می‌کنیم.

دادستان کرمان با تاکید براینکه ۱۳شهر کرمان مشکل آب دارند بیان کرد: ازاستاندار کرمان خواستیم سند جامع آب استان را سریع‌تر تدوین و اجرایی کنند.

او از تشکیل پرونده برای مواردی از وجود آرسنیک درآب برخی شهر‌های استان خبرداد.

سالاری اظهارداشت: به دنبال راه اندازی شورای حل اختلاف رسانه‌ها در مرکز کرمان هستیم.

دادستان کرمان افزود:۱۶پرونده درخصوص استفاده از افراد به عنوان تبلیغات آرایشگاه‌های زنانه تشکیل شده که دراین قضیه به شکل جدی پی گیری می‌کنیم تا با این گونه مراکز برخورد شود.

دادستان کرمان با بیان اینکه استان کرمان پیشقدم مبارزه با موادمخدر است گفت: درواقع جور کم کاری در مرز‌ها را استان کرمان می‌کشد این درحالی است که بالای ۹۰درصد قاچاقچیان موادمخدر غیربومی هستند، اما موضوعات موادمخدر بنام کرمان تمام می‌شود که درست نیست.

او با بیان اینکه بجای آنکه با بیشترین مبارزه وکشفیات قهرمان باشیم انگشت اشاره به سمت کرمان است گفت: شاید نیاز باشد مطبوعات و رسانه‌ها این نگاه اشتباه ونادرست را ازکرمان دورکنند.

سالاری تاکید کرد:کرمان سد راه نفوذ موادی که ازسیستان وبلوچستان به عمق کشور و یاخارج ازکشور ارسال می‌شود شده واجازه توزیع مواد را نمی‌دهد ما در کرمان فروش مواد را زیر۱درصد داریم که نشان از اقتدار ما برای مبارزه باموادمخدر است.

دادستان کرمان همچنین بااشاره به شکایت دادستانی کرمان ازعوامل فیلم همه باهم هستیم اظهارداشت: تهیه کننده در این فیلم قاچاقچی مواد را اهل کرمان وبالهجه کرمانی معرفی کرده که جای سوال دارد.

او به سابقه این تهیه کننده درساخت سریال و فیلم‌هایی با محتوای توهین به دیگر قومیت‌ها اشاره کرد افزود: درتمام موارد توهین درساخت فیلم هامنجر به توقف فیلم وسریال موردنظر حتی درحین پخش شد اما درباره فیلم همه باهم هستیم اتفاق خاصی نیفتاد.

دادستان کرمان تصریح کرد:پرونده شکایت ما همچنان مفتوحه است و باید پاسخگو باشند.

او بیان داشت: ما ورود کردیم تا ازشان مردم نجیب و آرام کرمان دفاع کنیم تا هیچ کس اجازه نداشته باشد کرمانی را قاچاقچی وتوزیع کننده مواد بداند.

انتهای پیام/ی

نشست خبری دادستان کرمان بااصحاب رسانه

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار