احسان منصورکیایی گفت: بیش از سه میلیون و دویست هزار تن کالا از استان سمنان به کل کشور طی چهارماهه سال ۹۸ جابجایی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  احسان منصورکیایی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: استان سمنان با در اختیار داشتن منابع غنی معدنی، نزدیکی با استان تهران، دارا بودن شبکه ارتباطی راه و راه‌آهن از نظر اقتصادی جایگاه در خور توجهی در اقتصاد کشور دارد.

او با اشاره به جابجایی بیش از نه میلیون و هفتصد هزار تن کالا از استان سمنان به سایر نقاط کشور در سال ۹۷ افزود: استان سمنان سهم ۲/۲ درصدی از حمل و نقل کالا در کشور را داراست و از این لحاظ در جایگاه چهاردهم کشور قرار دارد.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه عمده کالای جابجا شده از استان را به ترتیب گچ، سیمان، خاک معدنی، نمک، کنجاله، گندم، سنگ گچ و انواع شمش تشکیل می‌دهد افزود: یکی از معضلات در این بخش جابجایی درصدی از محمولات معدنی بدون بارنامه است که این موضوع خسارات جبران ناپذیری را بر پیکره حمل و نقل و زیرساخت‌های راه در استان وارد می‌کند.

او ابراز داشت: بمنظور تسهیل در ارائه خدمات و ساماندهی حمل و نقل محمولات معدنی در مراکز عمده تولید بار و معادن دورافتاده و جلوگیری از حمل بار بدون بارنامه اقداماتی از سوی این اداره کل انجام گرفته است.

 شایان ذکر است: ۸۶ شرکت حمل و نقل داخلی و بین المللی کالا در استان فعال بوده و بیش از ۴۵۰۰ نفر راننده در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا فعالیت می‌نمایند.

انتهای پیام / م

یکی از معضلات در بخش حمل ونقل استان سمنان جابجایی درصدی از محمولات معدنی بدون بارنامه است

برچسب ها: حمل و نقل ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.