رستم سعداللهی گفت : هزینه حمل و نقل به ویژه حمل دریایی برای توسعه صادرات و رونق اقتصادی واحد‌های صنعتی در کشور تعدیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رستم سعداللهی رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان گفت : بعد از فشار‌های خارجی و تحریم‌های اقتصادی اخیر هزینه حمل دریایی کالا‌های صادراتی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی افزود: تاخیر در واردات مواد اولیه، بازگشت ارز بعد از فروش کالا‌های صادراتی و هزینه قابل‌توجه حمل‌بار در کشتی‌رانی از جمله مشکلات صادرکنندگان است.

سعداللهی تصریح کرد: واحدهای صنعتی صادرات‌محور به دلیل افزایش کرایه حمل بار برای صادرات با مشکلاتی مواجه هستند که باید با عزم ملی برای رفع این چالش اقدام کرد.

رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان استان سمنان گفت: حمایت از واحد‌های صنعتی صادرات‌محور سمنان افزایش یابد و با برنامه ریزی اصولی می‌توان برای رونق کسب و کار در استان گام برداشت.

سعداللهی افزود: کمبود نقدینگی مهم‌ترین مشکل واحد‌های صنعتی بزرگ و صادرات‌محور سمنان است که با همکاری روزافزون دستگاه‌های اجرایی برای رفع این چالش اقدام کرد.

رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان ادامه داد: ورود کالا‌های کشور‌های ترکیه و چین به بازار منطقه اکنون به چالش جدی برای صنعتگران ایرانی تبدیل شده، چرا که کالا‌های این کشور‌ها به دلیل برخورداری از ماشین‌آلات روز از کیفیت بیشتری برخوردار هستند.

انتهای پیام/ح

کمبود نقدینگی مهم‌ترین مشکل واحد‌های صنعتی بزرگ

برچسب ها: حمل و نقل ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار